johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Mitt i veckan

Av Johanna Östlund - 5 mars 2014 20:18

Hej onsdag! Mitten på veckan är här. Redan? Var det inte måndag nyss.?


Onsdag alltså. Vilket betyder att jag gjort mer än hälften av jobbarveckan. Det har vart tre rätt enkla pass måste jag säga. Hoppas att det fortsätter så. Det gick alltså bra på jobbet idag. Lite trögt i mellanåt. Rullar på...


När jag kom hem var jag bara hem och vände. Hämta Ida på dagis. Allt hade gått väldigt bra. Hon äter bra, hänger med de andra barnen, sovit bra och hon trivs som fisken i vattnet. En lite olycka hade hänt. Ramlade och slog pannan - lite grin och sen var allt bra. När vi väl skulle hem var hon inte med på noterna. Hade nog gärna stannat en stund till. 


När vi kom hem myste vi på en stund. Sen var det dags att göra mat. Lasagne blev det idag. Ida åt nästan ingen ting. Men antar att hon var mätt. De hade nyss ätit mellanmål när jag kom på dagis. Dessutom blir det alltid välling vid läggningen, vilket det inte var allt för länge till. Hon klarar sig. 


Lite lek blev det efter maten. Rätt snabbt visade Ida att hon var trött. Vid fem tiden började vi göra oss natte klara. Pyjamas, koksaltlösnings kur i näsan och varva ner. Ida la sig i soffan och kollade på Nalle Phu. Har aldrig sett henne så lugn och hon såg ut att tycka det var skönt att bara ligga. Gounge! 


Framåt sex var det dags för läggning. Hon somnade rätt snabbt men har vaknat någon gång. När hon lagt sig la även jag mig på soffan och lyckades somna en stund, trött mamma idag. Nu har jag parkerat i soffan. Här stannar jag tills det är dags för sängen. Vilket nog blir väldigt snart, behöver all sömna jag kan få.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards