johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Snoriga

Av Johanna Östlund - 4 mars 2014 18:48

Tidiga morgon - I hate. Höll på att sova över till på köpte imorse också. Vaknar med ett ryck kvart i fem. Strax efter fem går bilen hemifrån. Bråttomt! Blev klar i tid, men hatar att stressa. På morgonen vill jag ta det lungt!


Väl på jobbet gick tiden. Om än inte lika fort som igår. Men rätt snabbt. Pratade lite med chefen också. Åå ibland förstår jag inte hur de högre makterna tänker.? Jag är anställd. Får lön. Ändå kan dom liksom inte ge mig ett jobb, en fast plats att vara på. Exempel där dom vet att det kommer fattas, vilket ger en bra upplärning. Nej istället ska vi vara vikarier. Trött man blir. Vad är skillnaden liksom? Hur som haver ska jag vara vikarie tills efter sommaren och sen får vi se hur det blir. De vill gärna ha kvar mig och hade anställt mig om dom fick. Tillsvidare blir det så här. 


Efter jobbet får jag en snabbis på stan. Eller ja A&H och Maxi. Hittade det jag skulle ha. For hem nöjd och glad. Ida sov även idag när jag kom hem. Vaknade rätt snabbt. Idag har hon vart mycke piggare. Blir nog dagis för henne imorgon. Vi lekte och donade. Lagade mat tillsammans. Fascinerad! Titta titta. Gott var det också. Lax med potatis och sås. Sen blev det ett kvällsbad för henne. Kladdig! En saltlösningskur i näsan, så hon kan andas i natt. Igår var hon väldigt bra. Lite lek och sen blev det hopp i säng.


Kvällen är här. Ida sover. Anders spelar. Jag sitter och nyser och snorar. Verkar som att förkylningen har hoppat på mig också. Suck! Som tur är brukar jag inte bli allt för sjuk. Snorig, allmänt seg och sen är det bra. Vad kvällen har att erbjuda får vi. Semelfika! Sen kommer jag nog bosätta mig i soffan. Trött i kväll. Kanske kolla på en ny mobil, får nå fel på min telefon. Dags? Ja tack. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards