johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Helgen över och ledig veckan

Av Johanna Östlund - 2 mars 2014 18:49

Vi har kommit till söndag kväll. Helgen kom och gick, veckan lika så. Mammaveckan är över och jobbar vecka tar vid. Heja heja heja!


Morgonen var lugn i detta hem. Elias var lite seg och ville gärna ligga på soffan och vila en stund. Ida var det dock fart på. Själv hade jag helst vela sova några timmar till. La mig på soffan en stund och små blunda och lyssnade på vad Ida gjorde. Mer än så blev det inte förens barnen ville ha frukost. Ida åt bra, som vanligt nu för tiden. Elias var det sämre med, det är som det brukar.


När barnen var mätta tyckte jag att det var dags för ett bad. Elias vägrade men Ida hoppade glatt i. Hon satt där och lekte ett bra tag och ville inte kliva upp, protester. Sen lekte barnen. Elias har faktiskt börjat lekt en hel del själv den senaste tiden. Ibland leker barnen tillsammans väldigt bra, beror lite på vad dom leker. Det är skönt för mig. Hinner med lite... 


Mitt i dagen började barnen bli griniga. Mat och sen sova/vila. Ida sov knappa timmen och Elias vilade en liten liten stund på soffan, myror i brallan. När Ida vaknade var hon sur och grinig. Satte mig i soffan med henne en bra stund, hon satt stilla. Händer inte ofta! Elias gick upp och lekte själv. När Ida piggnat på sig gick vi också upp en stund. Jag plockade ihop, leksaker över allt. Sen gick vi ner, inte allt för barnvänligt där uppe just nu, i alla fall inte för sådana som Ida som stoppar allt i munnen. Ännu mer lek här nere tills det var dags att göra mat igen. 


Ida åt väldigt bra och faktiskt åt Elias riktigt bra både lunch och middag. Eftermiddagen rullade på. Elias frågade flera gåger när hans pappa skulle komma. Sötis! Saknaden efter pappa verkade vara stor den här veckan. Efter allt mitt tjat och gnat förstår jag honom. Men peppar peppar idag har han vart riktigt snäll och lyssnat. Tror inte vi hade ett enda bråk idag. Efter ännu en lekstund uppe för Elias så kom äntligen hans pappa. Pussar och en massa tok. Ida blev väldigt uppspelt hon också när dom kom. 


Ida tackade för sig strax efter sex. En lugn och skön kväll hoppas jag på. En inte allt för sen kväll blir det, förmiddags vecka till veckan. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards