johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Bättre och sämre

Av Johanna Östlund - 28 februari 2014 21:11

Det finns bättre och sämre dagar. Idag har det vart en utav de sämre dagarna. Tror hela familjen vaknade på fel sida. Urk för sådana dagar! En bättre start på helgen kunde man haft.


Halv åtta vaknade Ida och tyckte att det var morgon. Ingen av hennes föräldrar tyckte dock det. Vi låg länge och diskuterade vem som skulle kliva upp med barnen, eller rättare sagt knuffa på varandra och sa gå upp. Under tiden vaknade Elias, han klev upp på en gång, vilket gjorde lillasyster avundsjuk. Hon fick snällt vänta i sin säng tills vi bestämt oss vem det var som egentligen skulle kliva upp. Tillslut orkar man liksom inte, även fast det var jag som skulle få sova en stund längre idag. 


Klev upp med det värsta morgonhumör man kan tänka sig. Gjorde frukost. När alla var mätta och belåtna började jag städa. Skurade allt man kan tänka sig. Ni vet skåpluckor, kylskåp, fönsterbräda sånt som inte blir städade varje gång. Tog golven också när jag ändå var i gång och toaletten fick sig en omgång. Under tiden hann jag ha några fajter med Elias som bara gjorde en massa bus och var hur trotsig som helst. 


Sen blev det lek och fruktstund. Elias och Anders spelade spel. Där efter var det dags för Ida att ta sin tupplur. Elias och jag skulle till affären för att fylla på skåpen här hemma. Innan dess hann vi med ännu ett bråk. Elias stog i dörren och kollade ut och vips var han bara borta. Då hade han gått ut i bara strumpor och gått runt garaget. Arg mamma!! Elias blev ledsen. Tänkte först åka själv men tillslut fick han ändå följa med. 


Vi kom hem med fyra kassar. Men så mycke mat vet jag inte om vi kom hem med. Vad köpte vi egentligen? Dags att göra mat. Tacos - fredagen till ära. Sen fick jag faktiskt sitta en stund. Elias och Ida lekte ett bra tag själva. De byggde koja under trappen. Vi slöade i soffan, men så mycke piggare blev jag inte. 


Baren tappade humöret återigen. Påfyllning av mat och lite bättre blev det. Elias var grymt trött. Hela familjen myste ner sig i soffan och kollade på film. Det blev även lite godis. Vid fem tiden orkade Elias inge mer. Ville gå och sova. Vi borstade tänder, på med pyjamas och han la sig. Kom dock upp rätt fort men somnade på två röda i mitt knä. Starx efter de gick Ida och la sig också. 


Kväll redan vid sex tiden. Kan det vara sant? Eftersom jag också var grymt trött och Anders pluggade matte la jag mig på soffan och somnade visst en halv timme. Oj vad skönt det var! När jag vaknat tänkte jag sy en mössa åt Elias. Hans tyg kom på posten idag. Helst ville han att jag skulle sy då på en gång, men lovade att jag skulle göra det under kvällen. Precis när jag skulle börja kom en nyvaken tokig Elias upp. Han är alltid så rolig när han kommer upp på kvällen. Vi gick till hans säng igen och la oss. Trodde inte han skulle somna men det gjorde han faktiskt. Jag kunde då gå upp och sy mössan. Blev nöjd och nu hoppas jag att han kan ha den. 


Nu har jag intagit soffläge och blir nog kvar här tills sängen kallar.


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards