johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

En lugn dag

Av Johanna Östlund - 27 februari 2014 17:41

Imorse var det min tur att kliva upp med barnen. Strax före sju ville Ida kliva upp och Elias vaknade till lite och när jag inte var kvar i sängen kunde inte han heller ligga kvar. Så vi myste lite i soffan innan det var dags att göra oss i ordning. Påklädning och frukost. 


Ida och jag for till dagis. Elias blev lite ledsen att han inte fick följa med. Han hade ingen kläder på sig och inge mer tid fanns. Dessutom är jag borta max tio minuter och det klarar han av att vara utan mig. Ida sken upp när vi kom till dagis. Hon älskar verkligen de! Värmer i mammahjärtat. Hon kröp in till de andra barnen och hade inte ens tid att säga hejdå.


När jag kom hem blev det kvalitetstid med Elias. Vi donade på inne en stund. Sen skulle jag ut i garaget och leta efter skor som Ida kan ha. Hittade gummistövlar och ett par vårskor efter storebror, blir bra det. Sen stannade Elias och jag ute en timme. Friskluft... Fast det var inte allt för skönt ute idag. Jag frös men Elias klagade inte. 


När vi kom in stoppade vi nått i magen. Sen la vi oss och myste i Elias säng med en film. I hopp om att han kanske skulle kunna vila men framför allt somna en stund. Men icke, en halv timme stog han ut och sen blev det lek. Christer kom förbi en sväng. De tyckte Elias var roligt. När han åkt gjorde vi mat som vi slängde i oss. Därefter åkte vi alla till dagis.


Nu fick Elias följa med mig och hämta Ida. De tyckte han var roligt. Han hade gärna gått in till de andra barnen, men vi blev kvar i hallen eftersom Ida sov fortfarande när vi kom. Märks att han tycker att det är roligt med barn. Synd att vi missade att gå på minikul, tror jag det heter, som är i stocka. Måste verkligen hitta på nått sånt så barnen får träffa andra barn. 


När familjen var samlad åkte vi till Sågtäkten. Lek och bus för barnen. Rätt skönt att åka bort så där ibland då slipper man fullt ansvar, kan koppla av lite. Det blev så klart fika också och Ida fick äta sin mat där. Att åka hem var inte så populärt. Protester från Elias. Sen skulle han ha med sig leksaker hem. Där gick gränsen...


När vi kom hem gick Elias och jag till postlådan. POST! Elias blev överlycklig när det var post till honom. Ett paket från moster Sofia. Det var en massa små jox och godis där i. Nöjd kille! Även jag och Ida fick ett paket. Ida fick en söt klänning och jag ett presentkort. Tusen tack för allt! Någonstans där gick allt i överstyr för Elias. En trött och trotsig kille. Grin och skrik. Sen sa vi förlåt och att vi älskar varandra så var allt bra igen. Min goa unge! Vi myste i soffan med barnprogram. Efter en stund sov Elias. Ops! Hur kommer det här att gå? Somna halv sex?. Han kommer med största säkerhet att vakna. Hur länge tänker han då vara vaken? Ida gick och la sig vid sex tiden och sover nu. Just nu är det lugnt och skönt här hemma. 


Vad kvällen har att erbjuda här vet jag inte riktigt. Det märks. Inga stordåd som det känns. Även jag börjar bli trött...


     

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards