johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Är våren på väg?

Av Johanna Östlund - 25 februari 2014 21:26

Vi började dagen halv sju, Ida och jag. Elias kom upp efter en stund han också. Från sin säng! Ja, han sov där hela natten. Duktig! Jag placerade mig i soffan och barnen lekte. Efter ca timmen var det dags att ta tag i dagen. På med kläder och äta frukost. Sen for vi till Idas dagis. Hon kröp direkt in till de andra barnen och hade nästan inte tid att säga hejdå. Elias tog sig en puss och sa hejdå. Innan han kunde gå där ifrån måsta han plocka ihop i kapprummet. Min ordningsamma kille. Undra vart han fått det ifrån? Skulle tro att det är hans bonusföräldrar som gett honom den egenskapen. Anders plockar ihop leksaker och grejer innan de knappt har använt saken färdigt och som det känns gör Sara likadant. Medans jag spar ihop tills framåt kvällen och gör allt då istället. 


Vi for hem och hade en skön förmiddag här hemma. Lekte lite. Gick ut i det härliga vädret. Lite sol och plusgrader. Härligt! Är våren på väg snart? Jag tvättade bilen, som är lika skitig igen. Elias donade på med lite allt möjligt. Gick in och åt lunch för att sen göra oss klara.


Ett tandläkarbesök för Elias. Vilket var både ris och ros. Tog ett tag innan han öppnade munnen. Men sen fick hon se tänderna. Det var så många som han skulle ha, de var hårda och såg fina ut förutom att han hade ett hål. Vi har sett nått på en tand och trodde han hade gjort illa den men det var ett hål. Största anledningen till de är troligtvis att han dricker söta drycker ur flaskor och sånt. Jag kan ärligt säga att de gör han ofta här, av det enkla skälet att jag inte vill ha blött överallt. Nu är det slut på den saken. Hädan efter är det vanligt glas som gäller. Det var i alla fall en glad kille som gick från tandläkaren han fick en fin drake av henne plus en tandborste.


Sen for vi mot stan. En sväng in på Ica Maxi. Tänkte kolla på böcker åt barnen. Behöver lite nya, är lite less på böckerna vi har, jobbigt att läsa samma varje kväll. Det blev tre böcker. Elias tjatade även till sig en blixen bil. Han blev i alla fall glad just då, nästa gång han kommer är den nog inte lika rolig längre. Efter handlingen for vi till mammas jobb. Där mötte vi så klart världens bästa mormor som Elias saknade jättemycket. Han hade turen att få följa med henne hem och sova över. Lycklig kille! 


Innan jag for hemåt blev det en sväng in på dollar också. Några fynd blev det. Nya vantar till mig för en tia. En vårig duk, som nu fryder köksbordet. Strumpor till Ida och lite annat så plock. När jag väl kom hem möttes jag av en gald Ida. Vi åt mat, rester från igår. Ida åt lika bra idag plus macka och en majskrok. Sen kom Lena. Fika och mys med farmor för Ida. En trevlig stund. Ida lekte en stund efter att hon åkt. Klockan blev läggdags och Ida åkte i säng. Sen dess har det vart lugnt här hemma. Jag har plockat och donat. Hängt tvätt. Målat naglarna. Bara haft det bra. Nu känner jag att tröttheten gör sig påmind hos mig med. Läggdags snart!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards