johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Ger oss ut i en ny vecka

Av Johanna Östlund - 24 februari 2014 21:54

Ännu en vecka har passerat och en ny tagit vid. Måndag igen.


Dagen började med en liten sovmorgon för min del. Anders gick upp med barnen. När han skulle skjutsa Ida till dagis lära jag masa mig upp. Ge mig mer sömn! Även fast jag var trött gick det bra - ta steget att komma upp är det värsta. Elias var pigg och glad i hågen. Lekte och donade. Jag gjorde mig i ordning. Lite morgon pyssel hann vi med. Elias ritade. Av någon anledning kom vi in på att skriva. Frågade om Elias ville prova att skriva sitt namn. Nej det kunde han minsann inte. Vet inte hur jag gör. Förklarade att jag så klart skulle visa honom. Med min fina instruktion kunde han få till sitt namn på pappret. Snacka om nöjd kille! Jag blev stolt som en tupp. Mammas duktiga fina kille!


På förmiddagen gav vi oss iväg till stan. Utan egentliga mål. Jag ville ha hobbyfärg - som verkar vara svårare att hitta än guld i denna stad. Tillsist efter många försök hittade jag på clas ohlson. Under tiden vi var där började Elias hosta och hosta. När jag bar honom hörde jag hur illa han lät. Astma! Rossel. Suck! Vart kom den ifrån? Han hostade och blev lite matt. Vi gick ner på stan och köpte en festis, för att lena halsen lite. Hann in på H&M också och köpte mig en ny väska för ett presentkort. Min gamla gav upp i helgen. En tur till leksaksaffären blev det också. Pussel åt Ida. Elias fick tuggumi, bil och konstig gubbe. Vi avslutade våran stads tripp med lunch på Mc Donalds. 


När vi kom hem packade vi upp det ny inköpta. Elias somnade i bilen och forsatte sova när vi kom hem. Sen var det dags att hämta hem Ida. Hon satt nöjd och lekte när jag kom. Mammas stora tjej! Glad att det går bra. Eftermiddagen rullade på. Jag gjorde mat. Fisksoppa/fiskgryta. Betyget blev nog godkänt. Elias åt rätt bra. Ida åt mer än bra - två portioner. Lek och bus efter maten och vips var klockan halv sex. Ett kvällsbad för barnen. Började rätt lugnt. Slutade med vatten fulla golvet. Brukar alltid duscha av barnen efter badet. Idag råkade visst den hamna uppåt och sprutade för fullt. Så kan det gå.... Ida fick pyjamas och hoppa i säng. Somna rätt omgående. 


Kvällen började. Elias lekte lite. Sen blev det ännu mer pyssel. Gjorde ugglor av toalettrullar. Första gick bra för Elias, men sen spårade allt ur - IGEN. Målade på lite av varje. Där blev det stopp! Började istället för att göra oss klara för natten. Kvällsfika, som tog evigheter. Sen skulle minsann inte Elias sova. Jag som ville kolla på familjenannorlunda i lugn och ro. Men han var faktiskt rätt lugn. Sa förlåt flera gånger då han gjorde nått ljud med leksaker. Gounge! Efter de åkte han rakt i säng. Då började klagandet. Ont i magen, ont i fingret och var absolut inte trött och kunde somna. Han charmade sin mamma till att få gå upp till soffan och kolla film. Jajajaja.... Filmen på och Elias låg ner i soffan tog jag hand om tvätten i maskinen. När jag sen skulle gå och kolla honom vad gör han då - jo sover. Trött kille. 


Nu äntligen sent om cider är det lugna gatan här hemma. Tröttheten börjar ge sig till känna hos mig också. Dags att krypa ner till kojs kanske. Ännu en dag väntar på oss...


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards