johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Dålig start

Av Johanna Östlund - 11 februari 2014 21:06

Först måste jag berömma min älskade Elias. Ja, han slog på stort och sov en hel natt i sin säng utan att vakna en enda gång. Otroligt stort! Jag är så in i norden stolt över honom. Det känns som att min lilla kille börjar bli riktigt stor nu. Ingen napp, sover en hel natt i sin egna säng och tusen saker till. Min älskade underbara unge!


Förutom att jag upptäckte det imorse så upptäckte jag även att klockan var strax innan sju när jag slog upp ögonen. Va?! Jag började jobba för en timme sen! I samma veva ringer det på Anders telefon, från mitt jobb. (Fattar inte att jag ska ha sån jäkla dålig mottagning på min telefon???!!!). Springer upp och väcker hela huset (inte utav mening). Det enda jag hinner är att klä på mig innan jag sitter i bilen. Ringer till jobbet att jag kommer. Ja en äcklig morgon!!! 

På jobbet fick jag höra det ena och det andra. Ja sånt här gillar gubbarna! Annars flöt allt på och tiden försvann. Tänk om man började halv åtta varje dag?! Skönt! Dessutom var jag pigg.


Innan jag for hem blev det en snabbis in på affären. Man får se så himla mycke gott på instagram. Blir sugen! Så idag tänkte jag göra smoothie för första gången. 


När jag kom hem sov båda barnen. Ida vaknade rätt fort. Pusskalas och heja fram svenskarna som körde sprint. Det gick fin fint... Sen blev det matlagning. Fisksås med pasta. Ida smaskade i sig två portioner. Elias kommentar var "väldigt gott mamma". Toppen! Framåt sena eftermiddagen blev det bad för båda barnen. Idag fick jag ner Ida utan problem. Roligt att bada med brosan. Lite lek på de och sen la sig Ida. Elias och jag fortsatte leka. 


Kvällen kom. Vi gjorde smoothie. Roligt tyckte Elias som fick hjälpa till. Banan, hallon och vanilj yoghurt. Otroligt gott tyckte vi alla. Det måste vi göra ofta! Elias tyckte vi skulle göra sån när det var varmt ute och man kunde bada. Någon som längtar till sommaren? Ännu mer lek... Har försökt fått Elias i säng, men icke. Han är vaken än. Nu är det bara så att han ska i säng. Sen ska nog även jag lägga mig. Börjar bli trött....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards