johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Mera kalas

Av Johanna Östlund - 9 februari 2014 20:29

Dagen började med en oväntad sovmorgon. Jag brukar alltid höra Ida, men inte idag verkar det som. Anders hade i alla fall gått upp med henne och jag fick sova en stund till. Anders väckte mig strax efter åtta. Skrämde upp mig med att han skulle åka på jobbet. Men det var skönt att vakna riktigt innan han for. Ida och jag hade en seg morgon/förmiddag. Vi sprang runt i pyjamas väldigt länge. Myspys så här på söndagen. 


Framåt tio var Ida gnällig och ledsen för ingen ting. Då åkte hon i säng, efter lite grin somnade hon. Jag kunde då förbereda lite inför kalaset. Gjorde i ordning sallad och skalade potatis. Sen vaknade så klart Ida. Hon fick snällt sitta och kolla när jag gjorde i ordning tårtorna. Blev helt till sig och trodde hon skulle få äta tårta. Men nej... Hon fick smaka grädde i alla fall. Inte blev hon nöjd av det. Hon var helt enkelt hungrig. Efter maten kollade vi på skidor. Hejade på svenskarna! Vi missade tyvärr målgången. Ida ville ännu en gång sova en stund.


Klockan började bli lite och jag donade med lite allt möjligt. Plus att jag hann sitta i soffan och andas en stund. Precis när Ida vaknade, eller i alla fall nästan, kom gästerna. Mamma, pappa, mormor, morfar och farmor. Det var dags för ännu ett kalas. Idas ett års kalas plus att de firade mig idag också. Fattar inte att jag fyller 25 år till veckan. Alltså helt ärligt de låter gammalt. Känner mig inte som 25 max 20.


Det blev så klart paketöppning. Ida fick även idag mycke fint. Kläder, leksaker och pengar. Jag fick en superduper fin matta, kändes rätt på en gång jag såg den. En dunderbra gryta, tröjor och pengar. Tack alla för de fina presenterna. Plus att jag fick två paket med tulpaner. Alltså helt ärligt vad slår ett helt hav av tulpaner? Bara älskar när det blir så många. 


Sen åkte min pappa iväg för att hämta hem Elias. Ååå vad har hänt med min kille? Man ser förändring varje gång, men just denna gång var det nått speciellt. Det var väldigt påtagligt. Min stora fina kille! Elias och Ida blev väldigt glad av att se varandra. Det pussades och kramades. Det var så klart en bonus att mormor och alla var här. Elias trivdes som fisken i vattnet. Även fast det inte var han son fyllde år så fick han sig lite saker. En påse med lite allt möjligt från mormor och morfar. En tom och jerry påse från gammelmormor och gammelmorfar. Även brevbäraren hade vart hit under veckan och lämnat lite i postlådan. Glad och nöjd kille! 


Vi åt mat och fikade och hade det allmänt trevligt. Även OS gick på tv:n. Barnen lekte. Lite sura miner här och där. Men i hel helt hade vi en fin eftermiddag med nära och kära. Framåt sex tiden for dom hem. Ida gick och la sig. Elias lekte på ett tag till. Framåt sju ville han lägga sig och läsa. Vi bytte om till pyjamas, borstade tänder och la oss. Läste två böcker och sen blev han ledsen. Prova gränser.... Mamma jag vill ha nappen! Jag behöver nappen. Jag har inte slutat. Plus lite smågrin. Jag stog på mig och lät han grina. Han fattade direkt, nästan, att det här kommer inte att gå så han slutade. Sen somnade han utan problem. Duktig kille och en duktig mamma som inte går på allt som sin fina underbara tre åring säger. 


Barnen sover och nu är det skön egentid. Älskar kvällar! Klart man älskar sin barn men man behöver faktiskt en stund för sig själv ibland. Jag samlar kraft inför kommande förmiddagsvecka på jobbet. Plus att Ida ska inskolas på dagis, men den biten får de kvarvarande hemma sköta. Tråkigt såklart, jag vill också vara med, men nu blev det så här. Tagga och ladda!!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards