johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Juldagen

Av Johanna Östlund - 25 december 2013 20:39

Nu börjar vi komma till slutet av julen. Man väntar i evigheter och sen säger det svisch och så är den över. Underbar tid är det i alla fall.


Vi började dagen lungt. En liten sjukling här hemma. Elias fick feber igår kväll. Lillhjärtat! Soffmys och göra oss i ordning. 


Mitt i dagen for vi till Anders föräldrar. Tomten hade visst lämnat lite paket där igår. Barnen fick en massa fint. Även vi vuxna hade visst vart snälla. Det bästa var nog en ny dammsugare, lite tystare och förmodligen lite bättre. Älskar! Tack så mycke! Vi blev bujden på mat och fika också. Porterstek, så gott. Lite lek för barnen blev det. Men Elias var inte så värst bra så vi stannade inte allt för länge. 


När vi kom hem sov Ida. Jag försökte även lägga Elias en stund men inte skulle han sova fast han var trött. Istället blev det lite lek mellan varven, när han orkade. Sen provade vi ett nytt spel som tomten kom med. När han satt där höll han på somna. Somnade till och slog huvudet i bordet. Frågade om han var trött men det var han inte. Satte honom i mitt knä för som sagt han höll ju på somna sittades på stolen. Efter inte allt för lång stund somnade han i mitt knä. Trött kille!


På tidiga kvällen kom Elias pappa, Sara och Edwin för att hämta honom. Det var en trött kille. Han var helt borta och hade nog helst vela sova vidare. Antar att han somnade i bilen. När de åkte fick vi Ida att somna efter lite om och men. Sen råkade det visst bli pizza och en film för oss vuxna. Nu blir det soffhäng tills det är dags för sängen.


En bra dag börjar lida mot sitt slut.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards