johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Dan före dopparedagen

Av Johanna Östlund - 23 december 2013 23:25

Och så kom den underbara vecka som jag längtat till en lååång tid. Känns som att det kan bli den bästa på länge.


Vi började dagen lugnt. Soffmys. Sen drog Anders igång ett dammsugs race. Bäst det för Ida stoppar verkligen allt i munnen nu för tiden. Imorse åt hon kattmat. Busunge! Jag bytte i sängen och tog tag i tvätt berget. Nu är hemmet fint!


Mitt i dagen åkte vi till Anders föräldrar. Anders syster, kar och barn är där nu. Roligt att träffas. Vi blev en stund. Tills det verkligen var dags för Ida att sova. 


När vi kom hem satte vi oss i soffan. Slötitta på tv. Tänkte bädda ner mig, var trött. Istället tog jag tag i Elias rum. Städa, torka rent på bord och tog bort lite leksaker. Göra-i-ordning-för-mer-leksaker. Nu är han redo för jul och en massa julklappar. Lite lek med Ida tills det var dags för henne att lägga sig. Sen intog vi soffan igen. Kollade på tomten är far till alla barnen. Efter halva filmen var det dags att åka och hämta min prins. Möttes av en uppspelt och tokig kille. De hade haft julafton hos hans pappa idag. Gissa om han hade mycke att visa? Tog ett tag innan vi kunde åka. I bilen somnade han som en klubbad säl. Vaknade till när vi kom hem. Myste ner oss i soffan och han somnade om i mitt knä - kärlek. 


Då var det barnfritt... Jag målade naglarna. Och sen spelade vi hudikspelet. Jag vann! Nu sitter vi i soffan, men det blir nog sängen snart - en lång dag i morgon har vi framför oss.


God jul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards