johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Alla samlad

Av Johanna Östlund - 15 december 2013 21:03

Älskar söndagar då vi blir en hel familj igen....


Förmiddagen svischade på. Jag städade och donade här hemma. Sen åkte jag och hämta lillskruttan. Där blev vi ett tag. Tror vi inte kom hem förens vid ett tiden. Bilresan dit och hem var bland det hemskaste jag vart med om, typ som det brukar kunna vara hemma hos mamma och pappa. Blanka isgatan. Fy sjutton. 


När vi kom hem sov Ida. Hon fick sitta kvar i bilstolen och sova. Eftersom hon bara hade jacka var det bästa lösningen. Medans kollade jag på musikhjälpen och lite skidor. Sen vaknar min lille älskling vrålhungrig. Spagetti och köttfärsås. Jag fick köttgryta med ris. 


Sen rullade eftermiddagen på. Ida hittade på lite bus. Jag vände ryggen till i max två sekunder och då kom hon visst på att man kunde klättra in i köksskåp, där vi tagit bort lådorna och har bara öppet. Fattar faktiskt inte hur hon klarade det utan att göra illa sig och låta så jag hörde. Sen tänkte vi ge oss iväg och hämta storebror. Precis ringde Anders och sa att han var på väg hem så då väntade vi. 


Jag for och hämtade prinsen. Glad kille! Ville nästan åka på en gång. Under resan hem satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord. Så roligt att prata med honom nu. När vi kom hem gick vi in på hans rum. Öppnade chokladkalendern och donade på. Gjorde någon teckning. Lindade in julklappar från Elias. Spela lite spel. Nu ska vi hoppa i säng. Trött liten killen....


Alla samlad och man mår som bäst.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards