johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Trodde vi skulle slippa

Av Johanna Östlund - 5 december 2013 22:06

Natten blev inte som tänkt. Spyor hit och dit. Vaknar efter två att det låter konstigt i Idas säng. Där ligger min lillhöna och kräks. Stackarn! Jag som trodde att när man var så liten att man inte fick magsjuka eller i alla fall inte spydde. Det var bara att palltra sig upp. Byta sängkläder och pyjamas. Sen var det Anders tur. En gång till hann det bli innan vi gjorde morgon. Jag som trodde att vi var ren från magsjukor nu. Med tanke på att det är fyra dagar sedan Elias kom hem. Aja... Min tur nu eller?


Ida och jag gick upp vid åtta. Trött tjej efter en jobbig natt. Men ändå pigg. Lite mys i soffan tills vi vaknat sen blev det ett välbehövligt bad för min älskling. Fick i henne lite flaskmat på förmiddagen, inte riktigt samma aptit, vilket är förståligt. Vi myste på här hemma... Tills det var dags för mig att åka och hämta Elias. En kille som hade haft det bra hos momor och morfar. Ville inte direkt åka hem när det var dags. 


Väl hemma blev det paket öppning och mys. Han fick äntligen en Buzz. Stolt kille. Eftermiddagen kvällen rullade på. Lite pyssel, film, lek och mys. Ida kom i säng i bra tid. Värre med min stora prins. Somnade för inte allt för länge sen. Vi checkar även vädret. Snö snö snö! Jag hoppas innerligt att det plogas febrilt i natt och imorgon tidigt på morgonen. Det vaknas närmligen lite extra knäck för mig imorgon förmiddag och det vore ju bra att ta sig dit. 


Lite soffmys nu men sängen kallar nog snart som sagt upp före tuppen imorgon.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards