johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 december 2013

Hemma måndag

Av Johanna Östlund - 2 december 2013 20:25

Natten blev lite halv strulig. Barnen somnade bra. Precis när jag lagt mig vaknar och börjar grina och verkar nästan rädd för mig. Jag får inte komma nära. Tillslut kommer vi på att han bajsat och tycker att det är äckligt. Han har lite svårt för löstbajs. Sen vi bytt bajsblöja ville han se film. Han och Anders lägger sig i soffan och jag gick till sängen. Det dög inte att Anders låg med honom, mammas kille, jag fick pallra mig upp i soffan jag också. När han somnar bär jag honom till sängen men han vaknar och vill lägga sig i sin säng. Han och jag lägger oss där. Vaknar igen av en bajsblöja. Då ville han se film så vi lägger oss i soffan igen och där blev vi till morgonen. 


Anders och Ida kom halv åtta eller nått. Där startade våran dag. Vi började med paket öppning, Elias julkalender. Idag var det barnsax med olika mönster, glitterfärg och klistermärken. Uppskattat. Han ville direkt måla och greja. Så det gjorde vi. När vi hade målat klart fick jag i Elias ett dubbelrån med messmör. Förmiddagen gick i lungt tempo här hemma.


Mitt i dagen klädde vi på oss och gick ut. Friskluft! Gick till skogen, Elias favorit. Sen tog vi oss en promenad. Ida somnade i vagnen och fortsatte sova när vi kom hem. Vi andra gick in. Elias och jag la oss i soffan och vila medans Anders gjorde mat. Elias ville inte ha så mycke mat. Fick i honom två dubbelrån med messmör. Matlust fast inte. 


När Ida vaknade gick vi till Elias rum och lekte en bra stund. Sen blev vi alla trötta och iritterade tror jag. Måste göra nått! Tillslut åkte vi till Anders föräldrar. Lek för barnen och fika för oss. En skön stund när man kunde slappna av lite. Vi for hemmåt när det började bli dags för barnen att gå till sängs. Tror det eller ej men båda somnade rätt fort sen vi kom hem. Trötta barn! 


Nu har jag intagit soffan. Kollat lite tv och nu blir det en dusch. Sen for vi se vad kvällen erbjuder. Tidig kväll kanske?


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards