johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Lussebullar

Av Johanna Östlund - 20 november 2013 22:09

Onsdagen började med en sovmorgon för mig.Tog dock slut tidigare än vad jag vela. Men kommer en liten underbaring och säger "mamma byta bajsblöja mig?", då är det bara att kliva upp. Morgonen rullade på med det vanliga. Plus att jag hann med två tvättar. Litet tvättmaraton denna vecka då den kom i efterhand förra veckan när jag jobbade. Dessutom hade första snön landat i Sröm. En liten hinna snö och allt blev så mycke finare. 


Under förmiddagen var vi bara hemma. Anders höll återigen på att fixa lister. Snart så... Under tiden försökte jag underhålla barnen så gått det gick, men olika resultat. Mitt i dagen kom ÄNTLIGEN våran soffa. Bättre sent än aldrig. Två till fem veckors leverans - släng dig i väggen. Nu vill jag bara ha ett soffbord, det runda på jysk, kan inte riktigt släppa de, hoppas de får hem det snart. 


När vi alla var mätta och glada, trodde jag, åkte vi till affären. En hel del inhandlades. Bland annat bakingredienser, amaryllis. Under tiden vi var på affären fick Elias några utbrott. Urk! Skitsaker som blev stora. Han var nog trött. När vi kom hem blev det lite soffmys en stund. 


När kvällen kom blev det saffransbullsbak för Elias och mig. Det var han riktigt duktig på att göra. Inte för att det blev traditionella former, men vad gör de.? Mycke russin hade han på för de gillar han. Detta är något jag kommer göra fler gånger med barnen. Har provat pepparkaksbak, men nja skulle jag vilja säga. Under tiden vi sysslade med de la Anders Ida. När vi var klara blev det så klart provsmakning. Topp betyg! Elias var riktigt stolt. 


Efter att Elias kom i säng blev det lite kvalitetstid. Inte ofta det händer men vi trängde ner oss i badkaret och hade det mysigt med tända ljus men något trångt. Rena och fina har vi nu placerat oss i soffan. Snart blir det nog sängen, tidig morgon i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards