johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Helg hela veckan

Av Johanna Östlund - 18 november 2013 21:49

Vips hade hela helgen gått och vi välkomnat måndag och den nya veckan. Nya starka tag!


Helgen svischade som sagt snabbt och enkelt förbi. Jag spenderade mesta av min vaken tid på jobbet. Lite mys med Ida hann jag med. Efter jobbet igår åkte jag och hämtade min efterlängtade prins. Ida hann jag inte träffa igår, vaken alltså, sov när jag åkte på jobbet och sov när jag kom hem. Där och då firade jag den kommande mammaveckan och ledigveckan.


Morgonen var lugn i detta hus imorse. Ida och jag var uppe först, halv åtta. Ja min älskade flicka har äntligen blivit bättre på nätterna. I nio månader har vi kämpat oss igenom dem. Nu vaknar hon nästan aldrig, vill oftast bara ha nappen då och somnar om, och sover längre än till fem/sex tiden. Visst känns det i kroppen, mer utvilad! Elias kom en stund senare. Kolla på film och mysa!


Förmiddagen bestog av lek och bus med barnen medans Anders satte upp dörrfoder. Ida tog en liten tupplur mitt i dagen under tiden hann jag precis göra lite mat. Elias åt två portionen, i alla fall av grönsaker och biffar, potatisen rörde han dock inte. Vilket var klart godkänt och mer där till, länge sedan jag såg honom äta så bra. Lite soffhäng och lite mys efter maten.


Eftermiddagen spenderade vi i Sågtäkten. En massa lek och bus för barnen. Lite fika. Sen var barnen trötta så vi for hemmåt. 


När vi kom hem var det inte riktigt dags att lägga sig än. Bad för båda barnen blev kvällens tidsfördriv. Sedan lite soffhäng och toy story. Ida somnade då i sin stol. Enkel läggning. Elias var vaken en stund till. Efter några despyter, en kille som vägrar lyssna, så åkte han också i säng. Tro det eller ej han somnade i sin säng. Dessutom somnade han rätt fort. 


Kvällen började tidigt strax efter sju. Riktigt skönt. Slö kollade på tv och tog mig ett varmt bad. Egentligen tycker jag inte om att bada men det var skönt eftersom jag var lite frysen. Gjorde en ansiktsmask också. Nu känner jag mig len och skön. Lite soffmys med min andre hälft och sen sängen.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards