johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 november 2013

En riktig hemma dag

Av Johanna Östlund - 9 november 2013 22:10

Så skönt att bara vara hemma. Efter en lång arbetsvecka var det precis vad jag behövde.


Vi började dagen i soffan. Där jag dock hade spenderat hela natten. Lite jobbig natt för Ida. Lät som att hon hade åt krupp hållet, som läkaren sa att Elias hade när han var liten, men jag är inte säker. Gick ut en stund och sedan blev hon faktiskt bättre. 


Förmiddagen rullade på. Lek inne på Elias rum. Han var utan blöja hela förmiddagen och eftermiddagen. En liten kiss olycka blev det, vilket jag tycker att han får godkänt betyg för. Till det roliga och som gjorde mammahjärtat glad var att han bajsade på pottan för första gången. Så duktig! Var ute en stund och lekte. Mys i soffan i hopp om att Elias skulle somna, vilket han inte gjorde. Istället åt vi och precis då vaknade Ida som också fick samka lite korvstroganoff, en hitt enligt henne. Längtar tills hon kan äta lika som oss. Sen blev det soffan igen tills Anders kom hem på tidiga eftermiddagen.


Sen Anders kom hem gjorde jag ett ryck här hemma. Började med dammsugning och torka golv. Toaletten fick sig en omgång. Vek ett berg utav rena kläder som skulle in i skåpen. Tillsist tog jag tag i Elias rum. Tog bort ytterligare några leksaker som jag vet att han inte leker med men som han bestämt skulle ha kvar igår. Under tiden han även Anders pappa komma förbi en sväng. Hade med sig lussebullar. OMG måste verkligen baka de snart, satan så gott. Elias somnade på soffan. När han vaknade blev det filmmys. När det var dags att sova var han inte med på noterna. ÄvenIda  var lite kinkig. Nu sover äntligen båda. Uppe en liten stund till (och bara vara), antar att det blir en tidig morgon. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards