johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Två dagar

Av Johanna Östlund - 30 oktober 2013 23:04

Vi har redan kommit till onsdagen. Dessa två dagar som gått har verkligen sprungit ifrån mig. Vips blev det onsdagkväll...


Igår började jag dagen med ett förmiddagspass på jobbet. Jobbade min gamla arbetskamrat. Då längtar man tillbaka på det som varit, vill ha det igen. Nu är läget som det är och jag hoppas att allt löser sig tillslut. 

Innan jag for hem stannade jag snabbt till på jysk. Lite shopping... Rullgardin till vårat sovrum. Behövligt! Förstår inte varför vi inte köpt det tidigare. Bara Elias rum kvar. Stolsdynor till stolarna i köket. Blev riktigt mysig. Har tänkt på det ett tag och nu fick jag fingrarna ur när det var lite rea på dom som passade bäst in hos oss. Och lite tyg.

När jag väl var hemma rullade eftermiddagen och kvällen på. Började med ett litet "projekt". Virka en julmatta. Vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet. Återstår att se. Ångrar bara valet av tyg, det som de skulle vara, går inte att dra isär så det tar en evighet att klippa till alla dessa remsor. Det blev årets hitte på. 

Natten blev desto jobbigare. Precis när vi lagt oss tycker Ida att det är dags att vakna och vägra somna om. Åååå NEJ! Var bara att kliva upp igen. Satte henne framför tv och själv la jag mig i soffan och somna. Där blev jag visst hela natten. Dock hade Anders i alla fall bärt Ida till sängen när hon somnat. 


Imorse var jag trött efter en natt på soffan. Tog hela förmiddagen innan jag var människa. Badade Ida och sen kom frisör mamma på besök. Äntligen slipper hon luggen i ögonen igen. Dessutom blev jag rätt nöjd med tanke på att det var bara tredje gången i hela mitt liv jag sätter en sax i ett hår. Sen var det dags för Ida att sovamiddag. Som hon sov, två timmar. Medans pysslade jag med mattan. 

När eftermiddagen kom åkte vi till stan för en liten handling. Anledningen att vi åkte dit var att vi behövde nya flask nappar till Ida. Våra dumma kattungar tycker att det är en rolig syssla att bita sönder dess. Jag blir galen! Hittade lite annat smått och gott med, bland annat en sak till Elias paketkalender. Köpte med oss god mat hem som Anders tillagade. En bra köttbit, klyftpotatis, sparris och svamp. Gott! 

Sen kom kvällen. Ida la sig. Sen dess har jag igen pysslat med mattan. Hoppas bara att jag orkar göra klart den. Kommit ca 40 cm så det är lite kvar. 


Nu tror jag att det får bli sängen. Trött tröttare tröttast...


   

 
 
Ingen bild

evs pettersson

31 oktober 2013 01:12

Hejsan. Vad du är duktig. Härjar på med allt möjligt. Det är inte bara att hinna med allt när man har småbarn o jobbar. Sandra har inte börjat jobbat än. Hon är själv hela veckorna med sina tre hulliganer. Charlie vaknar ännu på nätterna. Ibland pigg och kyler omkring o står o balanserar. Du skriver en bra blogg. Ha det bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards