johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Äntligen helg!

Av Johanna Östlund - 27 oktober 2013 19:11

Fy sjutton vad skönt det känns just nu. Ledig! Äntligen helg, eller vad man ska säga. Ledig en veckan förutom på tisdag då har jag tagit på mig att jobba extra. Lite extra kosing så där inför jul. 


Att sova en timme extra gjorde inte speciellt mycke. Trött i alla fall. Tröttheten har följt med hela dagen. Efter ca halva skiftet började jag även få ont i huvudet och må illa. Men så fort jag gick upp och bytte om försvann allt. Skönt! Efter tolv timmar på en arkmaskinen är man rätt slut. Tur det bara sker en dag var tredje vecka. Annars gick det bra på jobbet...


När jag kom hem hade Elias precis åkt. Gör lite ont i mammahjärta att inte ens få säga hejdå. Men så är det. Ida blev i alla fall glad av att se sin mamma. Lilla lilla góunge. Lite mys och stå övning innan det var dags för tjejen att lägga sig. Nu är det lugna gatan, rätt skönt om jag får säga så. För min del blir det en lugn kväll. Trött trött trött...


Älskar mina goa ungar! Vad skulle jag göra utan er!


 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards