johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Less jag blir!

Av Johanna Östlund - 14 oktober 2013 21:56

Dagen började med jobb. Var inte speciellt trött, som jag antog jag skulle vara. Skön känsla! Gick bra på jobbet i alla fall. Efter jobbet var jag sten säker att jag hade en jobb intervju. Men nej! Ingen kom och hörde att någon annan intervjuas. När var det egentligen jag hade? Det enda jag är säker på är att det är den här veckan efter jobbet. Så less jag blir på mig själv!


På vägen hem stannade jag till på dollar och coop. Bodylotion, mjukmedel, fotoalbum och mat åt Ida blev dagens köp. När jag kom hem blev jag glatt överraskad. Anders hade ringt till mio och frågat om vår soffa som lyst med son frånvaro. Skulle ta två till fem veckor, nu har det gått sex eller sju. Hur som haver hade dom en på lager som vi skulle få. På onsdag kommer den ÄNTLIGEN.


Eftermiddagen gick.... Jag sänkte Idas säng. Välbehövligt sedan hon satt sig själv i sängen. Vek återigen ett berg av tvätt. Förstår inte att den kan öka så snabbt? Bytte sängkläder. Städade Elias rum. Under tiden målade Anders skåpluckorna. Snart så... Ida satt nöjd och lekte i vardagsrummet. Sen fick jag för mig att lacka trappen. Bort med limmet, slipa och lacka. Kan jag också bara jag vill. Under tiden la Anders Ida. 


Där var kvällen slut... Jag har nu intagit soffan och börjar känna mog trött. Snart dags för sängen. Klockan ringer halv fem imorgon också och resten av vecka, eller i alla fall tills på fredag. SÄNGEN!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards