johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Ännu en vecka slut

Av Johanna Östlund - 13 oktober 2013 19:45

Vi har kommit till söndagen. Ännu en vecka börjar lida mot sitt slut. Vart tar tiden vägen? Tyckte att början på veckan var långsam men slutet har verkligen bara svischat förbi. Bara att förbereda sig för en veckas förmiddagsjobb.


Morgonen var lugn. Ida och jag var uppe och tog det lugnt. Anders for på jobbet och Elias låg och sov. Inte förens vid nio tyckte lilleman att det var dags att kliva upp. Vi donade på... Elias lekte och Ida hängde med. En snabbis till affären för lite påfyllning gjorde vi rätt tidigt för att slippa så mycke folk. Eftersom Elias lyckades fylla en trea igen i pottkissning imorse var en överrasning nått som skulle köpa. Idag blev det kinderägg. Chokladen skippar han utan det är innehållet han vill åt. Nöjd kille som fick några nya små gubbar. Hann med en snabb dammsugning och golv torkning. Usch och fy vad äckligt det var! Golven blev rena annars är det lite smått kaos. Vi målar köksluckorna vid diskbänken så det är prylar överallt, det som låg i lådorna. 


Mitt i dagen gick vi ut i det härliga vädret. Ida skulle sova och vi andra passade på att lapa lite sol och få friskluft. Vi tog oss en promenad till en skogsväg. Uppskattades av Elias. Han sprang ut i skogen och lekte att han var på jobbet som idag var älgjakt. "Skjut skjut"! Nu pangar jag en älg mamma". 


Eftermiddagen började vi inne. Lite vila för Elias, som vägrade sova. Satt och spela på plattan och kollade film. När det var dags för Ida att sova ännu en gång gick vi åter ut. Härligt väder vi haft idag. Denna gång gick han i skogen här hemma bakom huset. Filosoferade, kastade kottar, satt på en stubbe, klättrade på stenar och så klart en massa saker som han inte fick så som att springa allt för långt bort. Sen gick vi på framsidan där solen sken. Elias cyklade och jag bara njöt. Anders kom hem då också. Han och Elias stannade ut en stund till. Eftermiddagen rullade på i faslig fart och vips var det dags för Elias att åka till pappan. Jaha det var den mammaveckan de. Saknar min älskling redan och längtar tills nästa mammavecka.


Kvällen kom... Ida fick sig ett kvällsbad. Oj vad det var roligt. Hon älskar verkligen att bada. Plaskar och donar. Sen var det dags för pyjamas för hennes del. Vi satt och myste länge i soffan. Góa unge! För en stund sedan kom hon till ro. Äntligen lite lugn och ro. Kvällen blir inte allt för lång för min del. Klockan ringer halv fem imorgon. Gruvar mig redan!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards