johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

En ond cirkel

Av Johanna Östlund - 10 oktober 2013 20:45

Vi har kommit i en ond cirkel. Eller rättare sagt barnen. Självklart pratar jag om den dumma sjukdomen - förkylning. När den ena börjar bli bättre är det den andres tur. Elias börjar som sagt bli bättre, lite snor och hosta kvar - astman är som bortblåst, skönt. Nu är det alltså Idas tur. Började lite smått idag. Snor! Och framåt kvällen kom ytterst lite feber. En alvedon och nässpray och nu hoppas jag på en bra natt.


Idag var det min tur att få sovmorgon. Så skönt! Dagen började runt halv nio när Elias kom in och sa att han hade bajsat. Ett bajsblöjbyte var det första jag gjorde idag. Bra start... Förmiddagen lullade vi runt här hemma och gjorde det vanliga. Lekte, tvättade, myste, plockade och sånt. 


Mitt i dagen kom Lena, hon skulle vara barnvakt åt båda barnen. Anders och jag for till homo tippen, soptippen i nordanstig. Jag gruvade mig innan vi for. Har dåliga minnen av tippen besök, men då var vi till hudik och världens sämta, sura gubbar. Vilken skillnad! Trevlig och hjälpsam personal. Hädan efter blir det alltid homo för min del. Tog runt två timmar för oss och under tiden hade barnen skött sig utmärkt. 


På eftermiddagen for vi till mamma och pappa. Lämnade tillbaka hästvagnen. Lika bra att göra det på en gång. Vi stannade inte allt för länge. Lite lek, mys och mat han vi med. Sen for vi hemåt ett litet stopp på elgiganten  för att byta skydd till vår nya kompis men det fanns inte så jag får beställa ett från nätet. 


Kvällen försvann den också. Lite lek med Elias, mys med Ida, spela på vår kompis och sedan var det hopp i säng. Tog ett tag innan barnen kom till ro. För drygt en timme sedan somnade båda. Nu är det lugna gatan här. Frågar du mig älskar jag tystnaden på kvällen, då vill jag ha lungt ett tag innan sängen väntar. Soffan är intagen och här stannar jag hela kvällen.


         


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards