johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Tiden sprang

Av Johanna Östlund - 9 oktober 2013 22:32

Tycker att dagen har vart allmänt seg. Men kvällen har skenat iväg. Vips är klockan halv elva. Jaha det var den dagen de.


Imorse gick jag upp med barnen. Trött mamma. Tur att tv:n funkar den tiden på dygnet. Morgonen rullade på... Lekte med Elias på hans rum. Sen gick han och Anders ut för att göra min bil fri. Har haft en hästvagn ända sedan i söndags då jag fick tillbaka den från mamma och pappa. Jag gick ut med Ida så att hon somna. 


Sen for Elias och jag till stan. Behövde köpa mat åt Ida. Då passade jag på att åka till stan och besöka fler affärer. Köpte mig en surfplatta. Hade fått nog av att kolla internet på telefonen. Lite större och lite bättre. Jodå vi har en dator men den är oftast upptagen av någon annan. Efter en dag med den nye är vi alla lite förälskade. Elias fick sig även en pott present. Han valde skalman gosedjur. 


Eftermiddagen har rullat på här hemma. När barnen lyckade pricka in middagslur samtidigt plockade Anders och jag in saker som ska slängas i hästvagnen. Planen är att imorgon åka på tippen med skiten. Elias gjorde samma sak idag. Ville ta av sig blöjan för att kissa på pottan. Råkade visst bli en middagslur utan blöja. Det fixade han, denna gång i alla fall. Sen hände en liten olycka. Då blev det ett bad. Barnen och jag trängde ner oss i badkaret. Elias skulle promt bada med mig. Nybadade och ren blev det sängen för barnen. Resultatet blev en inge bra läggning. Efter mycket om och men somnade i alla fall Ida. Elias skulle inte sova. Vi gick upp och spelade på surfplattan. Inte förens nyss somnade han. Det var egentligen bara mysigt att han var uppe. Hoppas att han sover länge imorgon. Peppar peppar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards