johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Tisdag

Av Johanna Östlund - 8 oktober 2013 21:21

Idag har vi tisdag hela långa dagen. Känns nästan som "bara tisdag?". Så härligt att veckan inte bara springer på. 


Ännu en morgon som jag är dödstrött. Vad hände? Jag som gick upp både på natten och tidigt på morgonen förr. Har blivit så att jag springer på nätterna. Fast som tur är brukar hon bara vilja ha mat en gång och nästa är när hon inte kan sova mer och då får Anders ta över. Elias tyckte dock att jag borde kilva upp på en gång han vaknat. Men lyckades få lite mer sömn. Så skönt! 


Förmiddagen var lugn. Lekte med Elias på hans rum. Sen var det städning. Jag började med toaletten. Anders tog fram dammsugaren. Sen löpte städningen bara på. Fick till och med Elias att städa sitt rum och en liten fusk dammsugning. Fy tusan vilken skön känsla. Var nog ett tag sedan det städades i vårt hem. Urk! 


På tidiga eftermiddagen gick hela familjen ut. Anders dona på i garaget. Jag tog barnen med till skogen. Jag var ute efter granris. Tänkte jag skulle göra en vinterkrans. Så tråkigt att inte ha nått på dörren. En krans blev det, men inte ett dugg snygg, men den får duga. Elias tyckte det var roligt i skogen, sprang omkring. Ida spanade in allt nytt hon också. Elias och jag blev ute en stund till. Vi gjorde ett fult kartonghus, men Elias gillade det så de är huvudsaken han är nöjd.


Framåt kvällen/sena eftermiddagen for vi till Sågtäkten. Elias gick direkt till lekrummet och där var han nästan hela tiden. Han la snabbt beslag på Lena. Ida hann också med lite farmor mys. Fika, lek och mys. När vi nästan var på väg hem sa han till Lena att han ville gå på pottan. De var inne i badrummet och han såg pottan och kom tydligen på att han var kissnödig och skulle kissa på pottan. Sagt och gjort så kom det kiss i pottan. Så duktig! 


Vi kom hem när det var sängdags för barnen. Strax efter sju sov båda idag också. Så himla underbart med tidiga kvällar. Sen gjorde jag nått som jag nästan aldrig gör. Tog en dusch och satte mig sedan i badkaret och tog ett bad. Jag gillar egentligen inte att bada. Kan vara skönt fem tio minuter sen får jag myror i brallan. Hade en liten tidsfördrivare med mig, datorn. Kollade på ensam mamma söker under tiden. Det hjälpte men efter halv hade jag hoppats på att de var slut. Stog ut hela avsnittet och nu känner jag mig som ny, mjuk och len och ren. Ikväll ska jag försöka göra kväll tidigt inte sitta uppe bara för att...


Annars börjar Elias bli bättre. Har inte tagit medicin på hela dagen, förutom morgon och kväll. Det känns otroligt bra i mammahjärtat. Hatar när barnen är sjuk. Ta det lungt någon dag till sen ska vi försöka hitta på nått roligt. 


 

 
 
Sara

Sara

8 oktober 2013 21:58

Vad skönt att han blir bättre! Lillgubben... Kan meddela att det införts en ny regel i Bobygda - TOTALT RÖKFRITT inomhus från och med nu. Hoppas verkligen att det hålls! Men det verkade som dom tog till sig det på ett bra sätt när vi pratade med dom iallafall, dåligt samvete är väl alltid ett bra tecken... Hälsa Elias :-)

http://www.sarasaharan.blogg.se

Johanna Östlund

9 oktober 2013 22:32

Låter alla tiders!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards