johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Slutet

Av Johanna Östlund - 29 september 2013 21:32

Söndagen är här, om än snart slut. Sista dagen på veckan betyder veckobyte, den underbara mammaveckan är slut. Dessutom är det min sista dag som föräldraledig. Känns lite konstigt men jag tror jag kommer trivas. Har längtat tills denna dag. Men jag är glad att jag börjar den första så jag får ha morgondagen ledig innan en eftermiddagsvecka börjar och jobb hela helgen. 


En mysig morgon startade vi dagen med. Elias vaknade till och med före Ida. Kan beropå att Elias somnade före sju igår och att Ida hade en liten vaken tid mitt i natten. Morgonbestyr och sen blev det en massa lek. Tills mamma ringde och frågade om vi inte skulle åka på Iggesunds klädbytardag ändå. Jovisst. Sagt och gjort packade vi in oss i bilen. Tur jag redan packat allt.


Mamma var redan där och hade plockat lite. Elias tyckte inte om kläderna som var tänkt till honom. Jag tyckte inte särkilt om kläderna till Ida, förutom en overallt (men den hade tyvärr ingen prislapp). Efter lite letande hittade jag ett fint set, en body och ett par byxor. Dessutom hittade jag en fin kofta till mig. Ja de hade visst damkläder också. Under tiden jag kollade var Elias och mamma och plockade åt sig lite leksaker, eller rättare sagt Elias. Nöjda for vi hem till mamma och pappa. 


Sen spenderade vi hela eftermiddagen där. Mamma ville träffa barnen och dessutom var jag rätt nyfiken på vad hon hade fyndat igår. Hur mycket som helst! Som dessutom jag tyckte om. Blandannat en fin vinterjacka till Elias. Hon hade fyndat en hel del fina kläder till Elias. Tror jag ska avvara nått som kan ligga på dagis så att man slipper packa med extrakläder hela tiden. Det var mycke fint till Ida också. Väldigt nöjd. Tack mamma! Elias passade på att leka och mysa med mormor. Även Ida fick tillåtelse att mysa lite med henne. God mat blev vi bjuden på. Älskar mammas mat! Elias hann leka lite med morfar också sen han kom hem från jobbet.


På vägen hem lämnade vi av Elias hos sin pappa. Där tog den älskade mammaveckan slut. Jag tror att han tyckte det var lite skönt. Sa i bilen "saknar pappa lite jag", "mysa pappa jag sen". Det var inte ett dugg svårt att säg hejdå till mig. Fick faktiskt mig en puss och kram innan jag for. Väl hemma kollade jag igenom kläderna som jag sedan slängde in i maskinen. Mys med Ida tills det var dags för henne att lägga sig. Var vaken ända till halv nio ikväll så jag hoppas på en lugn kväll och natt.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards