johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Peppar peppar

Av Johanna Östlund - 25 september 2013 20:32

Ett trött gäng imorse. När min klocka ringde halv sju låg alla och sov. Inte direkt roligt att kliva upp, jag fick snabbt sällskap av Ida som vaknade. Satte henne framför tv:n och själv började jag göra mig i ordning. Därefter kom Elias upp också. Skönt att slippa väcka honom. Även han satte sig i soffan och vaknade till. Nyponsoppa och en skorpa fick jag i honom. 


Sen var det dags. STOR klump i magen! Pratar så klart om dagis. Tycker att det är jobbigt att lämna honom när han blir ledsen jämt. Började i bilen. Kände hur ska det här sluta? Han grinade i bilen för att han inte fick ta med sig den lilla blåa bilen och apan han fick av mormor. Jag lovade att dom skulle vara med och hämta honom. Då kunde vi gå in. Väl där inne gick allt så snabbt. Han kollade sig runt på alla barn och ssen gick han och fröken till fönstret och vinkade hejdå. Inge grin. Peppar peppar. Alla barn sprang runt och var lite sprallig. Vankades kortknäppning. Jag hoppas att det blev ett fint kort. Dock vet jag inte hur håret på Elias kommer se ut.?! Lite ruffsigt när jag drog av mössan. Men vad fan... Så perfekt behöver det väl inte vara?


När jag kom hem var det lugnt och tyst. Ida sov. Bara jag och Anders. Blev lite rastlös. Vad ska vi hitta på? Kändes som att något fattades. Ändå rullade timmarna på och vips skulle jag åka igen och hämta hem Elias. 


Jag hämtade en nyvaken och glad kille. Pratade i bilen på väg hem. Alltid lika roligt. Vad har ni gjort på dagis idag? Innelek. Bilar. Lisapisa. Lisas cykel. Leka Lisa idag jag. Spagetti köfärssås. När vi kom hem skulle Elias leka med Anders. Anders hemma mamma? Ja en stund. Leka han jag. Sen dig. Våran eftermiddag har rullat på. En massa lek. Framåt kvällen ville Elias vara utan blöja. Har inte vela de förens nu. Han sprang fram och tillbaka mellan pottan och sitt rum. Kissnödig. Kissnödig. Kom inget. Tillslut kom det kiss på pottan. "Klistermärke! Lika hemma pappa Sara." Jag fick då ta och göra en tavla där han kunde sätta upp klistermärken och sedan få en överraskning. Jag tror jag var lite väl snäll. Tre kissningar och sen överrasning. Förklarade för honom. Sen var det pottan igen. Han hade bestämt sig att kissa tre gånger. Jo minsan han lyckades. Dock var det nog inte mer än några droppar sista gången, men jag såg kiss vid snoppen så de hade allt kommit. En överlycklig kille som skulle ha sin överraskning. Han blev inte särskilt nöjd när jag sa att jag inte hade någon än. Ingen? Vaaaa? Då sa jag att om han lyckas kissa tre gånger till innan fredag skulle vi handla nått när vi ska på stan då. Nöjd igen! Lyckligt slut. 


Innan det var dags för barnen att gå till sängs blev det lite film. Båda satt ganska länge och var tyst och lugn. Under tiden han jag göra kvällsronden. Plocka och fixa. Halv åtta gav Ida upp. Gallskrik! Somnade rätt fort och sen var det Elias tur. Han var trött han med så det tog inte allt för länge att lägga honom heller. Nu är det lugna gatan och jag njuter av varje sekund. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards