johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Rullat på

Av Johanna Östlund - 24 september 2013 18:32

Vid sex gjorde vi morgon i detta hus. Eller ja, Ida och jag klev upp i alla fall. Efter en timme eller så kom Elias intassande. Vi fortsatte att mysa i soffan. Det är de bästa när barnen vaknar tidigt, det blir liksom inte morgon precis på en gång, man hinner vakna. 


Förmiddagen rullade på. Lek inne på Elias rum. Sen kom Lena och Christer förbi en sväng. Vilket uppsattades av Elias. Han lekte på som aldrig förr. Lite fika blev det också. När dom hade åkt ville Elias fortsätta leka, men var trött. Gick till soffan för att vila och vips somnade han. Just då önskade jag att vi hade den nya soffan. Vi får inte plats! 


Precis när Anders skulle åka på jobbet fick jag Ida att sova en andra gång för dagen. När jag gick med henne passade jag på att hämta posten. Kan säga att det var en liten överraskning som kom idag. Fick lönebesked från jobbet. Var nästan så att jag inte tänkte öppna det, visste ändå på ett ungefär hur mycke pengar det var, trodde jag! Jag fick en full lön. Eller inte riktigt. När de gjorde om våran löner måste de ha gjort fel på min. Vi får nu månadslön plus fast OB, ett  år fram. Stog i alla fall OB korr 21900 kronor. 22000 plus lite andra tillägg gav mig nästan 22000 i lön därifrån plus att jag får föräldrapenning. Mitt sparkonto ropade högt när han såg det. Glad! 


Sen har eftermiddagen rullat på. Vi har lekt inne på Elias rum nästan hela tiden. Idas nya grej är att hasa sig fram sittandes. Varför krypa när man kan ta sig fram på annat sätt? Vill hon ha nått sitter hon och gungar sig fram eller sätter händerna i golvet och drar sig fram. Ser rätt roligt ut. Nu sitter mina älsklingar som två änglar och ser på tingeling. Ska snart förbereda för kvällen. Hoppas på en lugn variant!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards