johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Fredag den trettonde

Av Johanna Östlund - 13 september 2013 21:54

Fredagen kom. Och fredagen gick. Avslutet på denna vecka börjar ge sig till känna. Vi har snart kommit till mitten på september månad. Herre jisses vart tar tiden vägen? Vilket betyder att jag har bara TVÅ veckor KVAR på min mammaledighet. Än så länge känns det rätt skönt. Men jag antar att jag hinner ångra mig. 


En lugn morgon med mina två busfrön. Mys i soffan med Elias medans Ida satt nöjd och glad i babysittern. Enda tiden på dygnet den duger nu mera. Framåt åtta tog vi tag i dagen. Morgonbestyr. Sen blev det ett snabbt race med dammsugaren och skurhinken. En rengöring av toaletten hanns med också. Skönt att ha de gjort så pass tidigt. Ida somna Elias och jag lekte inne på hans rum. Så härligt att se honom pigg igen. Sprudlar av energi och är på toppen humör. Älskart! Sen gick Elias och Anders upp och lekte lego. Jag fick en lugn stund tills Ida vaknade. 


Mitt i dagen for vi in till stan. Lekpar, borgaparken. Elias fick springa av sig lite. Blev lite hämmad av de andra barnen, men tyckte att det var roligt. Sen for vi på loppis. Den under Ica på öster. Tyckte inte att det fanns särskilt mycket som föll mig i smaken. Enda vi kom ut med var ett spel som Anders ville ha. Såg att de hade öppna en ny loppis, eller vad man ska kalla det, där det låg en tatueringsstudio förr. Ander var inte så sugen på den så han och Elias köpte glass som de mumsade på medans Ida och jag gick dit. Begagnade kläder. Fanns en del faktiskt. Kunde dock inte kolla så nog. Att bära en liten Ida som är lite missnöjd är ingen hit. Hittade tre plagg som jag köpte för ynka 15 kronor. Ett set med body och byxa och en pyjamas till Ida. Hade mer än gärna kolla lite mer. Jag kommer absolut att besöka den igen. Innan vi for hem åkte vi till Sågtäkten. Ännu mer lek för Elias som genast la beslag på Lena. Åkte och sa hej till Anders farmor också. Stannade bara en kort stund. Under den tiden hann Elias springa av sig lite mer och äta vindruvor från träd. 


Väl hemma blev det mat. Sen for jag till affären för lite fredagsgotta. Fredagsmys. Ny film, godis och cola. Gott tyckte Elias. Men han hade fortfarande spring i bena så lite lek fick det bli. Sen tog barnen sig ett bad. Oj så roligt. Ida skratta som en tok. Då blev Elias mer galen. Sen började barnen äntligen bli lite trött. Kollade på film en stund och Elias tog någon godis. Sen blev det hopp i säng. Båda barnen somnade fort. Skönt! Börjar själv känna mig lite trött. En liten stund i soffan blir det allt innan sägen. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards