johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 september 2013

På väg upp mot toppen?

Av Johanna Östlund - 12 september 2013 21:48

Nådde vi botten igår? Som dagen har utveclats sig verkar det så. Vi är äntligen på väg upp för berget. Än är det en bit kvart...


Dagen började lugnt och skönt. Även Elias tittar upp tidigare än vanligt. Eller mer normalt kanske man ska säga. Men eftersom klockan är sju halv åtta vill jag gärna ligga och gosa en stund till innan dagen startar på allvar.


Halv nio tog jag tag i dagen. Gjorde mig i ordning. Eller ja klädde på mig. Har gått osminkad hela dagen. Hör inte till vanligheten. Ibland orkar man bara inte. När Anders kommit upp tog jag en tur till affären. En påfyllning av Elias saker. Det var rena glädjen när jag kom hem. Bara godsaker. Han ville ha men gick liksom inte.


Förmiddagen gick i lugnt tempo. Gjorde inte alls särskilt mycke. Tog en promenad. Bara lullade runt här hemma. Elias åt faktiskt lite mat. Vad mammahjärtat jublade!


Början av eftermiddagen blev lugn. Anders for på jobbet. Jag gick ut och la Ida. Sen kom Elias ut också. Vi gunga och hade det allmänt bra. När vi kom in kollade vi film och då somnade Elias. Sen middagslur som vanligt. Sen kommer vi till ätandet. Ser att han vill ha. Men... Pratar med honom. Vi kom fram till att han inte vågar äta ifall det ska göra ont. Då påpekade jag att det mesta har gått bra att äta idag. Han provade och visst gick det bra. Mätta åkte vi en snabbis till Stocka. Hämta ut paket och köpa nyponsoppa som jag glömde förut idag. Var en klocka jag vann på tradera för hundra kronor. Riktigt snygg enligt mig. 


Sen kom kvällen. Elias och jag lekte medans Ida somnade. Under tiden vi lekte hade Elias int i magen. Sa att det kan beropå två saker. Antingen är magen ovan att få lite i sig eller så är du hungrig. Det ena kan jag hjälpa dig med. Vi provade med smörgåsrån. Det mumsade han gladeligt i sig. Vet ni vad? Han frågade faktiskt efter en stund om han fick ett till. Självlart! Dubbelt smörgåsrån med smör och ost är grejer det. När han la sig för att sova ville han ha en flaska med nyponsoppa den drack han upp innan han somnade. 


Jag kan inte mer än var glad över denna dag. Elias har ätit en del. Inte riktigt bra än men snart. Jag fick även se honom glad och sprallig, den vanliga Elias. Mammahjärtat börjar läka igen och må bra.


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards