johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Bättre fast ändå inte

Av Johanna Östlund - 11 september 2013 21:14

Dagen började på tok för tidigt. Även Elias kom upp tidigt. Före sju? Då blev det mys. Han kröp ner bredvid mig och kollade på tingeling. Nått glädjande var att Elias var mycket piggare idag. Gladare och orkade med saker.


På förmiddagen åkte Elias och jag till Harmånger en sväng. Inhandling av sånt jag trodde att han kunde få i sig. Men ack så fel. Nej nästan ingen ting har han ätit eller druckit idag. Det börjar göra mig riktigt orolig faktiskt. Har märkts i blöjan också, nästan ingen ting. Var även till apoteket. Fanns en salva man kunde smörja på blåsorna. Den köpte jag i hopp om att allt skulle bli bättre. Tror ni han öppnade munnen? Nej, nästan inte i alla fall. Skulle tro att jag inte fick på speciellt mycket. Vad ska man göra?


Som sagt han har vart en helt annan kille mesta dels idag. Vi har lekt, busat och haft roligt. En middagslur i rättan tid fick vi till idag också. Vi har vart ute en del idag också. Först när Ida tog sin sena middagslur. Sen till kvällningen ville Elias gå till lekparken. Lekpark och lekpark. Vi fick nöja oss med gungor och rutschkana. 


Barnen gick rätt lätt att lägga idag. Tur för mig... La Ida och under tiden låg Elias och jag och kollade på film. När hon somnat tog vi oss ett bad. Efter badet gjorde jag ett sista försök att få i honom nått. Macka och saft. Bara grin och utspottning. Fy tusan vad jobbigt det är! Nu skulle jag vilja ha ett gott råd från min kära mamma. Kom hem! 


Nu blir det lite googling och kolla så att barnen andas... Nojjig mamma för tillfället.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards