johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Förkylning

Av Johanna Östlund - 9 september 2013 19:18

Måndagen här. Den nya veckan lika så. Det firar vi med förkylning.


Det blev en alldeles för sen kväll igår. Satt med en massa kort och grejade. Vips var klockan halv ett. Sen i sängen blev det en massa prat vi somnade nog inte förens ett halv två. När Ida inte ville sova mer klockan fem var jag lagomt mör. Som tur var ville hon efter en stund lägga sig igen och inte kliva upp förens åtta. Inte var jag pigg för de. Somnade och vaknade av killarna som kom upp. 


Där började dagen. Jag tog mig en dusch. Sen blev det en massa lek och förmiddagen försvann. Mitt i dagen åkte vi till stan. Handling på IcaMaxi. Barnen blev glad. Elias fick en tåg film och ett gosedjur. Ida fick de två sista tingeling filmerna. En blir en julklapp. 


När vi kom hem packade jag upp. Anders och Elias satte sig och kollade på tåg filmen. Ida sov. Sen blev det mat. Under tiden den lagades lekte Elias och jag på hans rum. När vi var mätta gick Elias och Anders ut och lekte. Medans satt Ida i babysittern och jag började med en bulldeg och en kaka. Under tiden jag bakade kom Lena. Elias blev lite uppåt efter att ha vart grymt trött och hängig. När hon åkt blev det lika igen. Sen visade han mig nått på tungan. Ont mamma. Det visade sig att han troligtvis har förkylningsblåsor på tungan. Inte nog med det hade han feber och var som sagt super duper trött. Stackarn! Han blev inte lång livad ikväll. Strax innan sju somnade han. Nu sitter vi andra framför tv:n. Snart dags för Ida att sova också. 


Sen vill jag eller rättare sagt ber jag till mina barn att sova för natten så att jag kan få en lugn kväll. Det behöver jag! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards