johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Fixar lördag

Av Johanna Östlund - 7 september 2013 20:38

Vi skippade våran plan om att gå på marknaden. Jag gick igår, helt själv, vilket jag tyckte var ett bättre alternativ. Fast jag tror att Ida faktiskt skulle gilla det. Kolla på folk och ha det bra där i vagnen. Men det kommer fler år.


Istället blev våran dag en riktig fixar lördag. Började lite smått. Tog ner tallrikarna och glasen som skulle in i vitrinskåpet. Ida satt lugnt i babysitter så jag kunde poa på i lugn och ro. När allt var inne såg jag hur skitig rutorna var. Fönsterputs! Sen blev det visst glasdörren in till vardagsrummet också. Vips var jag igång. Varför sluta då? Blev att jag tog fönstren i vardagsrummet och köket också. Sen tog jag mig en paus tills Ida vaknade. Då blev det leka taga. Jag körde med dammsugaren och hon sprang efter i gåstolen. Hon skrek och tjöt. Rolig lek mamma. Sen ville hon inget mer och under tiden jag tokade golven och städade toan låg hon på golvet och "kröp", drog sig fram. Lite lek och sen var jag igång igen. Då var det kökluckorna, fläkten och kylen som fick sig en omgång. Ojojoj. När städade jag så här mycket sist? Lääänge sen! Ida somnade nyss och jag får sätta mig ner i soffan med en nyhemkommen sambo och äta lite marknads chips. 


Får inte glömma att säga GRATTIS till våran stora tjej som blir 7 månader idag. Lilla lilla du... Usch vad tiden går fort. Dagen till ära har jag fyllt i ansökningsblankett om dagisplats. Va!? Jo... Fem månader kvar lika bra att vara ute i tid. 

7 månader. Sitter stadigt. Drar sig fram. Försöker kryp men går inte. Springer fram i gåstolen. Står rätt stadigt när man bara håller henne i händerna. Har sagt ord som mamma och pappa, men inte särskilt ofta. Tycker om att leka titt-ut. Vinkar ibland, men tror hon inte förstår riktigt vad hon gör. Hon är otroligt kittlig, skrattar som en tok. 

Våran helt fantastiska tjej! Vi älskar dig underbara unge.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards