johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Bara onsdag?

Av Johanna Östlund - 4 september 2013 20:27

En lugn morgon. Jag gick upp före Ida idag. Bara för att jag måsta. Eller rättare sagt ville. Skulle inte kännas bra att sova när golvkillen kom. Fast så här i efterhand kunde jag legat kvar så länge Ida ville, till halv åtta. För han kom inte förens vid halv nio. Dessutom var han här en kvart tjugo minuter. La på ett nytt lager med lack. Imorgon kan vi äntligen flytta in i vardagsrummet igen. 


När han åkte börja Ida och jag göra oss redo för dagen. En tripp till stan hade jag planerat in. Målet var nya ljuslycktor och gardiner. Hittade inga ljuslyckotor som föll i smaken. Kanske ska ta och kolla vad jag har redan? Finns ett antal PartyLite lyckor som knappt är använda och tusen andra som bara står och väntar. Jag har nog någon som passar... Gardiner hittade jag. Blev tråkigt nog bara gråa. Lite mörkare och lite mysigare inför kommande höst och vinter. Köpte mig ett par andra riktigt snygga också, blåa med nått slagts djur på med horn. Har kollat på dem flera gånger men tyckt att priset var lite i överkant. Nu var de nedsatta till 50 kronor paret. Lycka! Dock såg jag sedan när jag kom hem att djuret hade olika mönster på sig. Men Anders föräldrar märkte det inte förens jag sa de. Så det blir nog bra. Blev en sväng på apoteket också. Salva och nässpray. När vi ändå var inne på IcaMaxi tog vi en snabb sväng där inne också. 


När vi kom hem sov Ida. Jag kunde då inte hålla mig. Satte upp de blåa gardinerna i köket. Vilken skillnad! Lite mörkare och lite mysigare. Att en sån enkel förändring kan göra så mycket. Härligt! När Ida vaknade blev det mys i sängen framför tingeling. Sen kom Anders hem. Tog det lugnt en stund och sen bestämde vi oss för att åka in till stan, igen. En liten kik på mio var det tänkt. Vi har en längre tid pratat om en ny soffa. Idag blev dagen vi slog till. Som vi längtar tills vi får hem den. Tar dock tre till sex veckor. Hatar att vänta! Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge är det sagt. Tror vardagsrummet kommer bli som ett nytt rum...


Sena eftermiddagen och kvällen har vart lite upp och ner. Gladaminer och suraminer. Sånt är livet. Min lilla stackar tjej har det inte lätt. Hon är förkyld som sagt. Idag har hon inte ätit speciellt mycke och de få gånger hon ätit har hon kräkts en hel del. Dessutom kräktes hon slem. Hon hade då grinat en stund och sen sa Lena att det liksom bubblade till i magen på henne och så kom de. Lilla lilla vän tänk om jag kunde ta all skit. Det värsta är väl ändå att se sina barn inte må särskilt bra. Fast hon har ändå vart rätt pigg idag. Så jag hoppas att jag oroar mig i onödan. 


Än är det bara onsdag?! Fattar inte. Vad segt de går. Var helt säker på att det var fredag imorgon. Att helgen börjar och att min älskade prins kommer snart. Men nej så var det inte. Dessutom är jag sjukt nyfiken på hur korten som vi knäppte i söndags blev efter lite redigering. Nej jag behöver lite rutin komma hem ifrån känner jag. Att börja jobba om fyra veckor känns bara skönt faktiskt. Antar att jag ångrar mig när stunden väl är kommen. Men det tar vi då. Har några semester dagar att ta ut i fall det blir förjävligt. Fattar inte varför jag sparade dem? Hade lika gärna kunna lägga allt till pension. Hur ska jag hinna ta ledigt på tre månader?. Haha ibland är inte alla hästar hemma. 


Snart blir det lite mys med familjen som ligger inne i sovrummet. Ida sover sedan en stund tillbaka och Anders kollar tv. Lika bra att lägga sig. Vet aldrig hur den här natten slutar. Hon lät lite bättre i andningen nu, inte lika rosslig och ansträngd. Natta...


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards