johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 1 september 2013

Fotografering

Av Johanna Östlund - 1 september 2013 20:26

En halv seg natt. Tog ett bra tag innan jag somnade. Eller jag somnade men vaknade och hörde att Elias inte lät nå bra i andningen. Förkylningsastma... Fram med medicin. Sen hade jag inte ro i kroppen att somna. Låg och lyssna på Elias andning både länge och väl.


Trött mamma när lillfröken skulle upp vid sju. Tur jag har väldens bästa unge på morgon som oftast sitter nöjd och glad och kollar på tingeling. Jag slummrade på soffan. Vaknar halv åtta av väldens gosigaste kille som kröp upp bredvid mig i soffan. Mys! 


Förmiddagen och eftermiddagen försvann. Lite lek. Elias och jag åkte till affären för att köpa mat åt Ida. När vi kom hem blev det lego för hela slanten. Elias och Anders lekte. Dock höll Elias inte ut hela tiden. Lekte med andra saker om vart annat. Dessutom en trött kille som vägrade sova. 


Vips var det dags för älsklings killen att åka till pappan. Men först en liten fotografering. Vilket gick så där men fick en hel del bra kort ändå. Elias var som sagt trött och ville åka hem till pappan, fast först tyckte han att det var roligt. Ida tyckte däremot inte att det var ett dugg roligt. Vad då bli väckt på de där viset. Aja jag är super nöjd med korten och väntar med spänning för att få de redigerade korten. Tack så mycket vill jag säga till Saras brors tjej! Som tog sig tid...


När Elias och dom åkt. For vi till Sågtäkten en sväng. Hem för att röja i vardagsrummet. Ut med allt. Suck! På tisdag kommer golv killar och ska fixa de. Nu bor vi ännu en gång i ett kaos artat hem. Hoppas att det går fort! Ida tyckte i alla fall att det var roligt att se på tv i sovrummet.


Ida har gett upp för idag och Anders ligger och kollar på tv i sängen. Ska nog också bädda ner mig för att samla kraft till morgondagen. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards