johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Våran lördag

Av Johanna Östlund - 27 juli 2013 19:56

Våran lördag har vi spenderat hemma. Hemma hemma hemma hemma. Hemma är allt bra ändå.


Morgonen började med sovmorgon för min del. Den kom väldigt lägligt. Efter natten kan man säga att det var precis vad jag behövde. Vet inte vad det var med Ida i natt. Hon har alltid sovit på nätterna. Vaknat för mat men ingen annat. I natt vid tolv eller efter tolv skulle hon minsann inte sova. Grr! Vi gick och kollade lite tv och vet inte alls när vi gick tillbaka till sängen, hon sa i alla fall till när det var dags. Jag själv låg och slummra på soffan. Nattens vaken tiden gjorde att Anders hade tur och få sova rätt länge fast han skulle gå upp med Ida, halv åtta gick dom upp. Jag själv låg ända till halv tio. Skönt var det!


Förmiddagen gick fort och Anders åkte till jobbet. Jaha vad ska vi nu hitta på? Lite mys. När Ida skulle sova gick jag ut och satte mig i det fortsatt varma och soliga vädret. Dock hörde jag lite muller, men långt bort. Under tiden jag satt i solen och läste bok kom de lite närmare. Trodde att nu är det dags liksom, RÄDD! Vi hade tur mer än så blev det inte. Skönt! Tycker inte om åska och blixtar. 


När Ida vaknade och eftermiddagen kom tog vi oss ett svalkande bad. Ida var sjöblöt när hon vaknade. Lika varm som sin bror tror jag. Varmblodiga barn! Ida njöt verkligen. Tyckte nog att det var bra skönt efter några dagars värme. Blev en bra stund i badkaret. Lite naken luftning blev det sen. Eftermiddagen flög förbi.... Vid middagstid fick Ida lite mat. Spagetti med grönsaker som gick hem hos fröken, de har all mat i och för sig gjort. Hon tycker nu när hon kan hålla flaskan själv kan hon minsann också hålla i skeden när hon äter vanlig mat. Lillfröken börjar bli stor. 


Efter allt stök med pyjamas och salvor blev det lite film. Satt en bra stund, gjorde att tiden gick och när hon ville lägga sig var det läggningstid. Idag kom hon i säng vid sju och somnade rätt fort. Äntligen en dag som är smärtfri. Under tiden Ida kom till ro och somna passade jag på att ta tag i tvätthögen som var större än ett höghus. När den var klar sov fröken och jag hade energi kvar till att göra mer. Städade Elias rum, plockade ihop i kök och vardagsrum. Rent och fint. Imorgon blir det golvens tur.


Lördag kvällen är här. Sitter och väntar på Anders som slutade vid åtta så han kommer nog snart. Sen får vi se vad den här kvällen har att erbjuda. Känner mig lite bättre på alla vis idag.... 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards