johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Sol

Av Johanna Östlund - 26 juli 2013 15:54

Igår kväll när Anders kom hem från jobbet hjälpte han mig med bilen. Var lite orolig att vi eller han inte skulle få bort däcket. Av någon anledning brukar det vara så. Men vilken tur, den här gången gick det turligt nog bra. Han satte på ett nytt däck och tog hem bilen. Tack älskling! 


Imorse var vi ensamma jag och Ida. Anders skulle jobba kock idag så han hade åkt tidigt. Vi tog det som vanligt lugn på morgonen. Men vad ska man annars göra klockan sex.?


På förmiddagen tog vi allt som det kom. Sova, äta och njuta av solen. Sen försvann den gråa kattungen. Så jag sprang som en tok och leta. Tydligen hade den gått under altanen och tittade fram någon timme senare. Sen verkar kattmamma ha kurs för de små idag. Först kom hon hem med en levande ödla. När de sett den, ätit upp den och allt vad de nu var kom hon hem med nått nytt. En näbbMUS! Den tyckte hon att vi skulle ha inne. Men inte jag. Slängde ut den fortare än kvickt. Då gick hon ut igen och kom tillbaka med en ny! Gjorde samma sak med den och då blev hon nästan sur på mig. Nej tack vi vill inte ha en massa möss och ödlor här inne.


Till eftermiddagen åkte vi in till stan. Ringde imorse till däckverkstaden jag brukar åka till och hörde om de kunde kika på mitt punkterade däck. De kunde dom. Bra bra bra... Dessvärre hade jag kört för långt med punkteringen så de var en massa gummibitar i däcket, sönder kört som han sa. Det var bara att köpa ett nytt. Suck! Tur jag fick de andra två så pass billigt att de blev som jag köpt två däck fast jag köpt tre. Sen styder vi mot bryggeriet. Systemet och lindex var vårt mål. Lite gott att dricka. Kika på lite rea. Hittade en tröja åt Elias och en tröja och ett par byxor åt Ida. Allt för 65 kronor. Härligt med halva rea priset. Innan vi sedan åkte hem åkte vi till Anders jobb. Ida fick lite mat och träffa pappa.


Väl hemma packade vi ur bilen. La Ida i vagen som sov. Kollade posten och fick en glad överrasing, bara roligt. Paketet från H&M, en tradera vinst och bamsetidning, synd inte Elias är hemma de hade han tyckte om. Sen blev det klädprovning. Byxorna satt bra, dock hade jag nästan kunna ta en storlek mindre på ett par. Nöjd!


Nu väntar vi på Anders som sa att han inte skulle bli så länge till när vi var där. Aja får se när han hittar hem. då blir det nog att vi åker och badar. Solen är varm idag. Svettigt värre! Behöver kyla av oss lite.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards