johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Torsdag

Av Johanna Östlund - 25 juli 2013 19:20

Torsdagen kom och gick. Mitten på veckan, eller i början på sista delen. Vi börjar närma oss helg.


En lugn morgon fick jag. Ida sov ända till halv åtta. Helt otroligt! Vi gick upp och hade det bra ett tag. Sen fick Ida sig ett bad. Hade nämligen haft i olja i hennes hår igår kväll. Men det hjälpte inte med en dusch och schampoo för att den där j*kla olja skulle försvinna. Nu är hon flottigare än flottast i håret, lillgumman. Lite gröt på de och sen sova igen.


Dagen till ära var det lön, en liten en. Därför hade jag planerat in ett mathandlingsköp. Allt gick bra, en stund, tills jag kom på "stora" vägen. Där hände nått som jag varken hörde eller kände. Märkte bara att bilen ville ner i diket. Suck tänkte jag. Vad är det nu? Stannade vid pizzerian och vad får jag se. Jo punktering! Blä! Bara för att jag lyckades komma över två billiga däck. Det var bara att traska hem därifrån.... Säger bara JÄVLA FÖRBANNADE BILAR!


Väl hemma satte jag mig ute i det fina vädret. Men är inte helt lätt med en liten tjej. Gick in tills det var dags för henne att sova igen. Då fick jag mig en varm och härlig paus från allt. 


På eftermiddagen dök systeryster upp. Visste att hon skulle komma och just då var hon mer än välkommen. Lite sällskap och så skulle jag få låna bilen så att jag tog mig till affären. Jippi! Vi blev inte utan mat. Handlade, pckade upp och gjorde mat åt oss. Sen kom kvällen. 


En trött Ida redan vid halv sex ikväll. Tänkte att hon fick sova en stund men ville inte. Istället har jag haft en grinig tjej som har begärt underhållning. Blev bland annat babblarna medans jag kammade bort lite skorv på henne. Ja igår började de lossna, några dagar efter inoljningen. Nu lossnar det rätt lätt, men får inte kamma henne så länge åt gången. Tar sin lilla tid.


Nu sover en trött tjej. Och mamman hoppas på en lugn kväll. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards