johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Dop

Av Johanna Östlund - 20 juli 2013 19:37

Och så kom dopdagen.... Efter några dagar med förberedelser och fix fick vi äntligen avnjuta dagen som vi väntat länge på. 


Morgonen var lugn. Ida och jag var som vanligt uppe först. Tog det lugnt. Började fixa mig medans allt stog stilla så att jag slapp stressa sen. Sen var det dags att bada Ida och klä på oss fin kläder. Sen for vi precis i tid.


Vi kom till kyrkan alldeles lagomt. Gjorde det vi skulle. Bytte bajsblöja och klädde på dopklänning. Sen började allt. En fin tillställning. Ida sködde sig exemplariskt. Inget ljud förutom lite prat. Var nöjd när prästen tog henne och fick vatten på håret. Elias ville dock inte vara framme med oss i kyrkan. Han satt med mormor och moster Erika. Kom fram springandes några gånger. Hällde bland annat upp vatten med hjälp av mormor och Anders. 


Sen blev det smörgåstårta, fika och paket öppning i Nordmyraskolan. Goda smörgåstårtor och rätt goda tårtor, fick beröm för dem men ja de gick väl ner i alla fall. Sen fick Ida fina presenter. En massa halsband och några armband. Men det är väl så med tjejer.? Några andra fina saker också. Ida säger tack och bock! Och mamman blir helt till sig och hade mer än gärna haft ett rum att smycka med allt de nya fina, men det får vänta.


En fin tillställning som kommer finnas kvar i våra minnen. Tack till alla inblandade som gjorde Idas dopdag till en fin dag.


                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards