johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Måndag 15 juli

Av Johanna Östlund - 15 juli 2013 19:06

Välkommen måndag. Välkommen ny vecka. Vi ger oss ut i mitten på juli, en fantastisk sommarmånad. Nu kan väl ändå inget bli fel eller vara jobbigt? Heja heja nya tag!


Ida och jag var självklart först uppe. Hade förväntat mig en liten sovmorgon, i och med den sena kvällen, men ack så fel jag hade. Kommer inte ihåg vilken tid vi gick upp, men barnprogrammen hade precis börjat, alltså innan sex. Urk! Killarna kom sen. Först Anders och sen Elias. När vi vart uppe ett tag blev det frukost. Sen kan man väl säga att vi sparkade igång dagen på allvar.


Ida sov. Anders och Elias lekte ute. Jag passade då på att vika tvätt, som inte annars skulle hinnas, inte idag i alla fall. Slängde i en maskin med tvätt. När jag var klar med mitt gick även jag ut till killarna. De plockade vinbär. Elias suktade efter hallonen. De visar sig inte alls så röda och goda som jag hade hoppats på just nu. Sen var det dags för Anders att åka och jobba.


Vi andra höll oss inne en stund. Sen var det dags för ännu en nap för Ida. Så Elias och jag blev kvar ute. Jag fick sitta på altanen en liten stund medans Elias donade på själv i sandlådan. Riktigt skönt! Hör inte till vanligheten att han leker själv här hemma. Sen blev det mat. Hungriga vargar! Elias åt bra även fast han gått och småätit hela förmiddagen. Majskrokar, korvar och gud vet allt. Efter maten hann vi med lite mys. Härlig stund! Sen frågade Elias om han fick bada i poolen. Men nje... Frågade istället om han inte ville bada i badkaret och det gick han med på. Även om solen visade sig lite var det inte riktigt badväder. Där satt han länge och väl, tills Ida blev hysterisk. 


Där började väl sena eftermiddagens helvete. Trötta och griniga barn. Ida somnade. Elias lekte ute. Jag läste posten. När vi kom in vet jag inte hur många gånger jag och Elias har hamnat i luven på varandra. De värsta jag vet är när han bara ignoerar vad jag säger. Hur ska man få dem att förstå? Gjorde helt enkelt samma sak som han gjorde mot mig. Lyssnade inte på vad han sa och ville göra. Vilket inte var populärt. Nej ingen bra eftermiddag här inte. 


När klockan slagit sex ville Elias kolla film. Fick honom att kolla på datorn i hans säng. Efter inte allt för lång stund hittade jag en trött kille som hade somnat. Lilla vän. Då får man dåligt samvet för hur mycket man har skällt under dagen. Där låg han och var världens finaste unge. Visst är det nått speciellt med sovande barn? Sen var det Idas tur. Hopp i säng. Efter en flaska välling låg även hon och sussade som en prinsessa. Åå vilka helt underbara barn jag har. Jag älskar er! 


Nu är det alltså MIN tid, förhoppningsvis. Visst tycker man om sina barn ofantligt mycke men för att man ska vara en bra mamma behöver även vi en stund för oss själva då vi får göra precis vad vi vill. Samla kraft för nästa dag. Jag tror jag ska gotta ner mig i soffan och ägna min tid åt min bok. 


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards