johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

En allmänt grå dag

Av Johanna Östlund - 9 juli 2013 19:14

Vad ska man säga om den här dagen? En allmänt grå och trist dag i mina ögon. 


Vädret visade sig från sin bästa sida på förmiddagen. Solen lyste och temperaturen steg. Härligt! Passade på att gassa lite sol med en bra bok. Sen bara puts väck! Ja vad hände egntligen vädret? Solen försvann men temperaturen stannade. Blev riktigt äckligt och kvavt. Nej inte klaga.... 


Hade lite bryt ihop och kom igen. Jag hatar att jag samlar på mig massa små skit som egentligen inte är nått, i alla dess former och av en hel massa. Sen kommer dagen.... Då allt vill ut och då spelar det ingen roll vad det är för något. Det kommer bara. Nu är det rensat! Nu kör vi några månader tills nästa dipp.


Har fortsatt med plötsligt händer det. Rensade min garderob för x antal dagar sedan. Kläderna har legat på golvet i sovrummet. Idag blev vi kitt dem. Åkte med dom till en insamligsgrej. Herre jösses! Att jag inte gjort det tidigare. Så svårt var det inte. Ska nog rensa Elias gamla kläder också. Har en si så där 6 - 7 - 8 papperskassar full med kläder. Vet att det är en hel del som jag inte vill ha. Jag kommer aldrig ta mig tid att sälja på typ klädbytardag eller dyligt. Är en massa kläder som är riktigt fina. Så finns det någon där ute som har en pojk som skulle vara intresserad av lite kläder hör av dig, allt från 50 - 86. 


Ida verkligen älskar mat. Varje gång man sätter henne i matstolen blir hon tokig. Lika så idag. När jag gav henne kalops åt hon och åt. Blev riktigt sur när det var slut. Vågar som sagt inte ge henne så himla stora portioner, ungefär en matsked. Till efterrätt ble det idag en ny smak. Hon tycker som sagt att fruktpure inte är en höjdare. Idag blev det blåbär, vilket hon tyckte var rätt gott i alla fall. 


En tråkig eftermiddag förde med sig att jag tänker ge instagram träsket en chans. Alla har det och jag själv har haft det ett bra tag men inte använt de. Men nu! Känner ni för det heter jag johanna__ostlund där. 


Framåt kvällen närmare bestämt redan halv sex ville Ida sova. Den senaste en och en halv timme har jag försökt att underhålla henne. För att sova då är inge bra. Vid sju fick hon äntligen komma i säng. Efter en flaska var hon inne i drömmarnas värld. Nu är det mamma-själv-ha-en-bra-kväll. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards