johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Plötsligt händer det

Av Johanna Östlund - 8 juli 2013 17:19

Ibland har man en lång lista som bara ligger och väntar på att få bli avbockad. En sån osynlig lista har vi som tas upp varje dag. Allt man borde göra hit och dit. 


Idag kom dagen då några punkter blev avblockad. Kattmamman ska in till väterinären i veckan för att bli steriliserad, inga fler kattbebisar här inte. Ida och jag hade planerat att åka in till stan för att köpa det sista till dopet. Lite mer bordsduk och sidenband att ha runt klänningen. På sidenbandet skippade jag allt som har med babyrosa, putinuttit och sött. Istället fick det bli gammelrosa, som jag tyckte var mycke finare. Nu är äntligen allt förutom mat handlat till dopet. Och jo har beställt lite från ikea med systeryster också. När vi var i stan fick jag för mig att åka in till däckverkstaden som jag brukar åka till. Tänkte jag skulle ta tag i däcken, beställa två nya. De hade bara dyrgripar hemma vilket inte min ekonomi tillåter för tillfället. Men vet ni vad! Jag har sån tur! Det var en som hade beställt fel däck. Så två inprincip oanvända däck fanns precis i min storlek. Istället för att lägga ut 2000-3000 kronor på däck fick jag dessa för 1300 kr pålagt och klart. Jippi! Äntligen kan jag köra lagligt igen. Vi firade mitt däck kap med att köpa ett varsitt plagg till barnen på rea. En tröja till Elias och en klänning till Ida. 


Nu är vi hemma trötta och nöjda efter en eftermiddag ute på. Ida sover i vagnen och jag tänker nog lägga mig och vila en stund innan hon vaknar. Sen tar vi en mys kväll här hemma. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards