johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Andra juli

Av Johanna Östlund - 2 juli 2013 22:26

Andra juli... Vi har alltså gett oss in i juli månad. Känns som att den här sommaren snart är över. Och jag har nu bara tre månader kvar här hemma. Både bra och dåligt. Just nu skulle de inte kännas jobbigt att jobba. Men antar att jag kanske ångrar sig när det väl är dags. 


Dagen till ära tog Elias sovmorgon. Ja en låååång. Halv elva tyckte han att det var dags att kliva upp. Men lägger man sig sent sover man länge. Vi andra hade vart uppe bra länge och Anders hade hunnit åka på jobbet. 


En glad Elias vaknade utvilad. Så vi hade en rätt bra morgon. Lek och bus. Tidiga eftermiddagen började orken tryta från olika håll. Ida grina. Elias var sur och trött. Även jag var trött och grinig. Inget andrum här inte. Satte Elias i göra, som han håller på med en sekund sen måste jag vara med, han fiskade fiskar i poolen med sin nya håv. Sen tröttnade jag. Då fick det bli en promenad. Stoppade ner en hundrig i fickan. Hade ingen direkt plan, tänkte om vi skulle köpa glass eller nått. Men så blev det inte. Har sett att det skyltat om en stor loppis här tänkte att de kanske var värt att kolla den. Och ja stor var den för att vara en hemma loppis. Mycket fina saker. Blev bara lite till Elias i och med den lilla slanten jag hade med. En cykelhjälm, vattenskoter leksak och ett lok. Kan tänka mig att besöka den igen faktiskt. Ett tips till er där ute som tycker om loppis, värt att kolla in tycker jag. När vi kom hem lekte Elias och jag med skotern i poolen och Ida satt nöjd inne. 


Sen var det dags att lägga Ida. Trött. Men var nog lite febergnäll också. Ja den kom tillbaka. Igår var hon fri med idag har den legat på 38.5 hela dagen. Suck! Nu vill jag ha en frisk lillgumma som är glad och nöjd. Hon somnade utan problem i alla fall. Elias ville inte sova, men tacka för de när man sover till halv elva och tar en nap klockan fem. När Anders kom hem åkte vi till hans föräldrar. "Åka Klister"... Där blev vi en stund. Väl hemma igen var det dags att börja om nattningen. Anders tog Ida som somnade igen utan problem. Elias var det värre med men så fort han lagt sig till rätta gick det fort. Och ja de går himla bra med ny sängen. Inga problem! 


Känner mig rätt trött jag med. Men stannar uppe en stund till med Anders och tar det lugnt i soffan. Behövs efter en sån här dag.... Inte alltid lätt att vara själv med två busfrön som båda vill ha sin mamma för sig själv. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards