johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

En slö söndag

Av Johanna Östlund - 16 juni 2013 21:26

En grå, trist och regning söndag har vi haft. Det har märkts på alla här hemma. Trötta och slöa har vi vart hela långa dagen. Så vi har mesta dels bara slappat och haft mys.


Hela förmiddagen gick åt till att ha soffmys med de två underbaraste barnen. Hur mysigt som helst. Det är inte ofta storkillen kan sitta och kolla på en hel film. Medans passade jag på att ladda upp kort för framkallning. Har börjat flera gånger men de har tagit sån tid eftersom det var så mycke kort. Nästan 300 bilder. Det var ett tag sedan jag beställde. Men nu äntligen är det gjort. Sen gick vi och lekte lite. Men Elias la sig på golvet med kudde. Orkade nästan inte leka. Trött kille. Då ville han lägga sig i sängen och kolla film. Efter en stund sov han. Jag passade då på att göra mat som vi åt när han vaknat till liv. 


På eftermiddagen när regnet hade gjort ett uppehåll gick vi ut en sväng. Ida sov i vagen och Elias och jag lekte lite. Men vi blev nästan uppäten av alla mygg. Vilket verken Elias eller jag tyckte var speciellt roligt så vi gick in igen. Och bara en stund senare började regnet igen. Det blev istället fruktmys i soffan för oss. 


Sen var det dags för Elias att åka till pappan. Oj så tyst det blev. Var nått som fattades på en gång. Aja men just den här veckan behöver jag inte vänta allt för länge. På torsdag kommer han igen. JA! 


När de åkt åkte Ida och jag till affären. När vi kom hem sov Ida och jag kunde i lugn och ro packa upp. Bara en stund senare kom Anders hem. Lite soffhäng och sedan kom jag på att vi skulle tabort en fästing på katten. Usch! Bland det västa jag vet. Ända sedan jag såg den har det kliat på mig, det har liksom kännt som att den vart på mig. När vi tog bort den såg vi en till också. Redan har hon haft tre fästingar. En till som vi inte märkte att hon hade förrens den släppte. Den kröp på altanen. Fy fan vad äckligt. Jag är verkligen ingen småkryps människa, hatar dem. 


På kvällssidan åkte vi till Anders föräldrar. Kollade på deras renovering. De gör om vardagsrummet. Snyggt. Vilken skillnad det blir att måla furu vit. Kom hem för ett tag sedan. Ida sover och jag har nu placerat mig ännu en gång i soffan. Här tänker jag stanna tills det är dags för sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards