johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

Va!? Är det verkligen sant?

Av Johanna Östlund - 14 juni 2013 18:36

Jag är i chocktillstånd! Är det verkligen sant? Drömmer jag? NEJ, jag gör ju inte det. Så sant det kan bli. 


En super härlig morgon och förmiddag hade vi. Morgonmys med kattungarna. Elias favorit syssla. Men har äntligen förstått att de måste få vara i fred också. Just därför är det bra att hon ville ha kattungarna uppe. Hon antog väl att det var lugnast. Innelek med storkillen. En snabbis till affären för inhandling av fredagsmysgotta. När vi kom hem var det dags för Ida att sova. Elias och jag stannade ute, eller jag fick tjata ut honom. Vi gungade. Elias lekte i sandlådan. Vi åt mat ute. Vi rensade i rabatter. Där någonstans började allt spåra ut. När vi var klara skulle vi vattna lite blommor som vi satt om. Elias skulle tvätta händerna ute och sen sprutade det överallt. Åååå suck. Tillslut gick vi in. Dyngsur kille och en arg mamma. Sen har väl eftermiddagen sett ut som så. Tjat och gnat från mig. Elias har kört sitt race. Förutom när jag frågade om han ville ha lite godis och kolla barnprogram. Då går det minsann bra. Men även det spårade ut, festis överallt. 


Efter att Elias tagit Idas badvatten som hon skulle bada i. Och sen kasta i leksaker som inte får vara i vatten. Ja då brast det. Hotade med att slänga nappen. Då blev han som en ängel, gjorde allt jag sa. Efter att inte ha sovitmiddag och ha grinat hysteriskt en stund gjorde nog så att han förstog att han var trött. Han ville lägga sig i sängen och kolla film. Självklart fick han det. Gjorde i ordning allt och han låg så snällt. Sen måsta jag ta tag i Ida. Även hon var på sitt bästa humör. Trött och hungrig. Satte på pyjamas och la henne i sängen med flaskan. Elias hade redan hunnit somna innan jag la Ida och bara en stund senare när jag går för att kolla hur det går med ätandet så har även hon somnat. Va!?? Är det verkligen sant? Sover båda barnen och klockan är inte mer än halv sju? Ja det gör dom! Tjoho. Dock ropar jag inte hej förrens vi kommit över bäcken. Dom kan vakna än....


Nu är det fredagsmys för mig. Lite godis och väntar och längtar tills skärgårdsdoktorn börjar. En lång stund kvar, men de går nog snabbt. Sen kommer Anders hem. Jag hoppas på en bra kväll. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards