johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Onsdag med all sin glans

Av Johanna Östlund - 12 juni 2013 19:45

En händelserik onsdag med all sin glans...


Vi flickor smög upp någon timme före pojkarna. Fast ja vi somna om vart annat vi också. Framåt åtta började vi höra liv inne från sovrummet också. Där började dagen på allvar. 


Innelek och mys innan killarna for till affären. Ida sov precis då så jag hann dammsuga, plocka ihop, vika tvätt. En hel del på den lilla tid som gavs. Sen när dom kom hem gick vi ut. Lekte lite. Sen började projekt rensa ur lekstugan. Elias vill så gärna vara där, men vi har haft en hel del med saker där inne, men nu är de väck. När vi nästan var klara kommer katten. Jag skriker "hon har en rått". Skit rädd för den såg stor ut. Precis när jag skriker så släpper hon taget och jag går lite närmare och vad får jag se. De är definitivt ingen råtta, det är en kattunge. Skriker igen "Anders hon har fått kattungar!". Vi som pratade precis om det idag att hon nog inte skulle få eftersom magen har sett lite mindre ut de senaste dagarna. Men tacka för det när hon klämt ut två små söta och helt underbara kattungar. Inte undra på att hon de senaste dagarna bara kommit in för lite mat och sedan ut igen. Ja hon fick dem alltså ute någonstans, jag tror att de var under bron för där låg hon igår länge och väl. Vi tror att de kanske är två tre dagar gamla. Tur att hon kom fram med dem.... Så nu har två små söta kattungar tillkommit i familjen. Vi funderar på att spara en, Anders blev väldigt fäst vid den hel gråa. Sen får vi se om det är någon som kan tänkas ta den andra. 


Mamma ringde mitt i dagen och funderade om de fick låna ett modem. Så hon kom på besök. Elias blev helt till sig. Gav paket. Visade bilen. Visade gungställningen. Och framför allt visade kattungarna. Hon blev lika sjuk som vi på dem. Ursöta! När hon skulle åka hem ville Elias följa. Det var inte bara att få honom att förstå att han inte fick. Som tur var hade Anders föräldrar kommit så istället för mormor fick det bli Lena. Han började köra med henne istället. Ja även dom ville komma och kolla på kattungarna. Ååå...


På eftemiddagen tog jag fram gräsklipparen. Anders hade klippt en bit under dagen och jag klippte resten. Elias var snäll och hjälpte till med sin gräsklippare också. När vi var klara gick vi in och tog oss ett bad. Skitiga efter en dag utomhus. När vi badat klart gjorde vi godmackor som vi smaskade i sängen (oops) framför bamse. Medans försökte jag lägga Ida. När hon sov var Elias nästa man på rakning. Så båda barnen somnade i bra tid idag. Fattar inte varför det ska vara så lätt att lägga dem när Anders är hemma.? 


Klockan är åtta och här är det lugna gatan. En myskväll som inte får bli allt för sen. En dag med en hel del inplanerat imorgon väntar...


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards