johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

En riktigt hemma dag

Av Johanna Östlund - 11 juni 2013 21:54

Idag blev det en riktigt hemma dag. Det längsta vi har gått ifrån gården idag är till postlådan. Ibland behövs dessa dagar också.


Idag fick jag mig en sovmorgon. Eller ja, jag gick upp vid halv sju med Ida men efter ett tag eller jag vet inte när så sa Anders åt mig att gå och lägga mig igen. Jag låg och sov medans Ida satt i babysittern. Imorse var jag lite tröttare än vanligt. Sedan blev jag väckt vid halv nio och sattes i verkligheten på en gång. Bajsblöjbyte...


Sedan har dagen rullat på. Innelek och utelek. Hade vela vart ute mer men då hade vi blivit uppäten av alla mygg. Vet inte hur många byggbett jag fick under de stunder vi vart ute idag. Till och med Elias gick in för alla mygg. Då är de mycket. När vi hämtade posten kom en trevlig överraskning. Paket. Elias fick sig en ny tröja, en rosa med döskalle på. Först var den tuff och fin, sedan blev den ful och sen vart den fin igen. Aja han skulle i alla fall ha den på sig på en gång. Jag tycker i alla fall att den var tuff! I paketet fanns även mammas present. Så när jag sa att detta ska mormor få i paket till Elias skulle han självklart åka dit. Ja men hon måste ju få sitt paket. Jojo... Men vi ska träffa mormor mer denna vecka så vi kan ge henne. Han är verkligen i nuet min älsklingskille. 


Framåt kvällen trodde jag på en toppen kväll. Ida somnade klockan sex och Elias låg och kollade på film. Trodde att när jag fått Ida att somna efter sex någon gång att Elias ville ta det lugnt och somna han med. Eftersom han sa att han ville sova och ha napp. Men icke. En lång och jobbig kväll.... Ida vaknade och var helt hysterisk som bara hon kan vara. Suck! Precis som jag börjat natta Elias. Det var bara att avbryta. Fick till och med lägga Ida i vagnen och gå ut en sväng med henne för att hon skulle komma till ro igen. Hon är lite svår tydlig när hon blir så där. Mat, sova eller ont??? Därefter efter mycket om och men somnade Elias också. Det blev helt enkelt inte en lugn kväll som jag hoppats på. 


När barnen somnat kunde jag andas. Satte mig och vek några servetter, lite som meditation för mig. Varva ner och kunna tänka lite. Nu börjar klockan bli mycke... Antar att de är lika bra att gå och sova så man är pigg imorgon. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards