johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Avverkat ännu en dag

Av Johanna Östlund - 8 juni 2013 23:13

Lördagen kom och nu är den snart slut. JA! Imorgon är det söndag vilket betyder att det är mammavecka igen. Tjoho! Som jag längtat efter denna dag. Du är så fruktansvärt efterlängtad så det är inte klokt. 


Dagen har vi spenderat hemma. Eller ja efter Idas nap på förmiddagen åkte vi till Harmånger för ett besök på affären. Lite matpåfyllning. Men suck! Kan inga tillverka nått som man kan sätta babyskyddet på kundvagnen. Blir galen! Den tar upp hela kundvagnen. Och vem använder egentligen de där som det är en sits på där små bebisar kan sitta? Längtar tills hon kan sitta ordentligt så vi kan börja använde de som finns i vagnen. Aja lite fick jag med men var tvungen att lämna lite på listan som inte fick plats i kundvagnen.


När vi kom hem var vi trötta. Ida somnade i bilen och jag passade på att vila medans hon låg och sov i vagen. Man blir trött av att vara mammaledig. Apropå mammaledig. Det börjar närma sig att börja jobba ändå. Jag har gjort mer än halva tiden. Och sist jag var in på försäkringskassan och ansökte om ledigt så gjorde jag ända tills jag ska börja jobba. Ja bara fyra månader kvar minus de som har gått på den här månaden. Oktober närmar sig med stormsteg. Men jag tycker nog inte att det är speciellt sorgligt att börja jobba. Ska bli lite skönt faktiskt. Komma hemmifrån lite mer. Se andra människor. Inte bara prata barn barn barn. Det enda som är lite störigt är att jag absolut inte har en aning om vad jag ska göra när jag kommer tillbaka. Jobbigt! Får se om det kommer ut någon tjänst eller om det blir en överraskning. 


När kvällen kom blev det mys i soffan med lite godis. Härligt en lördagkväll. Anders kom till och med hem lite tidigare. Antar att de är bara att drömma om det imorgon. Långhelg och alla ska åka hemåt. Med kvällen kom även ont i ögonen. Har fått det nu under några dagar. Varje kväll börjar det svida och klia i ögonen dessutom blir de alldeles röda. Fattar inte vart allt skit kommer ifrån just nu. Tycker att jag har fått lite konstiga saker den sista tiden, så som nässelfeber, "stenar" i någon spottkörtel, förkyld och nu det här. Undra om jag reagerar på pollen eller om det är något annat skit?.


Efter lite soffmys blev det ett varmt och skönt bad. Härligt! Skönt men varför gör man det inte oftare? När jag var ren fick jag energi. Städade badrummet, plockade ihop och skruvade fast fönsterlåsen eller vad det heter allt medans jag väntade på att en tvätt skulle snurra färdigt. Den är nu hängd. Jag ska nog följa resten av familjens val, hoppa i säng och sova. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards