johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Slår aldrig fel

Av Johanna Östlund - 5 juni 2013 23:38

Idag fick jag en liten kinkig Ida. Allt var fel. Inget hjälpte. Precis som hon var i början av sitt liv. Jag antar att de är maten. Alltså ersättningen. Igår när vi köpte en ny förpackning fanns bara den vanliga inte den som är bra för magen. Ikväll började hon alltså reagera på den. Vi har inte gjort nått annat ovanligt. Den ska vi aldrig mer köpa. Vi vill ju ha en snäll flicka.


Från halv sju till nio grinade hon. Sov kanske en halv timme där i mellan. Somnade i min famn och varje gång jag skulle lägga henne i hennes säng vaknade hon och jag fick börja om. Precis den här kvällen jobbade Anders över. Slår aldrig fel! Antingen jobbar han sent eller jobbar över... Just precis då tycker barnet/barnen att de är roligt att jävlas med sin mamma. 


När Anders kom hem tog han över. Jag började få lite psyk... Eller vad man ska säga. Istället lämnade jag karl och barn hemma och åkte till hemköp för att köpa rätt ersättning. Precis vad jag behövde, komma bort själv en stund. När jag kom hem sov barnet. 


Nu ligger vi och har det bra i soffan. Känns som att sängen väntar på en snart. Dags att krypa ner där och komma in i drömmarnas värld. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards