johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Härliga sommardag

Av Johanna Östlund - 30 maj 2013 20:39

Vilket väder vi haft idag! Rena rama sommaren. Vi vill ha mer mer mer sånt. Jag hoppas att detta kommer bli en underbar sommar på många vis, men framför allt en solig och varm sommar. Nu när jag för en gång skulle är ledig kan jag väl få det.? 


Jag kännde redan klockan åtta, när Ida tog sin första nap för dagen, att detta skulle bli en kanon dag. Varmt redan då. Jag gick ut i t-shirt och frös inte. Trots att jag blev utan sovmorgon började dagen helt klart bra. Vi började med innelek, med lite protester från Elias. Men vi skulle duscha och lite så, så det fick bli som så. 


Efter allt stök inne var vi redo för dagen. Då gick vi ut. Anders och jag satt en stund medans Elias lekte själv och Ida sov. Det varade inte allt för länge men de hände. Så skönt att vara ute då roar Elias sig mer själv. Men då är det åt andra hållet istället. En annan springer efter så fort han kommit ur synfält. Måste börja släppa mer... Han kan det vet jag. Innan maten tog vi oss en promenad. Vi gick till parken. Kollade på fontän, hästar och bara gick och strosade. När vi kom hem blev det som sagt mat som vi intog utomhus. Ja Elias vägrade äta annars, så det fick liksom bli så. Inte för att det gjorde mig nått. 


Efter att Anders åkt på jobbet var jag inne med Ida en stund medans Elias lekte själv ute. Han trivs verkligen ute min lille kille. När Ida började bli trött, eller ja båda, Elias vägrade idag igen att sova middag. Beslöt jag mig för att åka till affären. Blev så sugen på glass. De inhandlades och lite annat smått och gott. Sen satte vi oss alla tre ute på altanen och åt glass. Ida verkade tycka att det var skönt att få lite friskluft. Hon var verkligen varm. Men jag tycker att de är lite svårt det där, hon är ju så liten. Vi var sedan ute hela kvällen tills det var dags att sova för barnen.


Elias la sig i sängen och kollade på Alfons. Medans gjorde jag Ida redo för sängen. Och någonstans långt inne trodde jag att han somnat när vi var färdig. Just i det ögonblick jag skulle gå och kolla hör jag "dysen"(eller hur han nu säger), snuttis alltså. Den hade vi glömt, jävlar! Så min lilla fantasi om att det skulle bli en lätt match att lägga barnen försvann där. Lite jobbigt att ha två trötta barn samtidigt som behöver läggas när man är ensam. Hur gör djur? Det hela slutar med kaos, som vanligt. Ida grinar sig till sömns. Det var väl inte riktigt tänkt så, jag skulle bara gå och säga till Elias som förde ett jäkla liv. När jag kom tillbaka hade hon somnat, låg i sängen och snyftade högt efter en stunds grinande. Då var det dags att ta tag i Elias som kommer på allt möjligt för att inte gå tills sängs. Tillslut tröttnar man och istället lägger jag en grinande Elias. Som tur är blir han snabbt lugn och kollar på Alfons. Efter en liten liten stund sover han, han som sa att han inte var trött, jo hej du. Vid åtta sover båda barnen efter en lång läggning... Tur man börjar i tid.


Efter att barnen somnat har jag plockat ihop, tagit ur diskmaskinen och hängt tvätt. Nu är jag en trött mamma! Men som är glad att jag fick en liten stund för mig själv innan det är läggdags.


En härlig dag börjar lida mot sitt slut...

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards