johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Snälla rara söta, inget mer nu!

Av Johanna Östlund - 27 maj 2013 20:25

Bit ihop, bit ihop, bit bit bit ihop! Inte bryta ihop. Ledsen. Arg. Grina. Håll humöret uppe.


En lagomt tidig morgon gjorde jag och Ida. Eller ja inte för att jag var pigg men det var en lagom tid. Vi gjorde det vanliga. Jag låg och slappade i soffan och Ida i babysittern. En lagom morgon. Hade dock ställt klockan på halv åtta. För att ringa dagis. Tyckte Elias var lite hostigt och kanske åt astma hållet. Så han fick vara hemma idag. Dels för det men även för att se om det går bättre att lämna honom imorgon på dagis (när han liksom fått vart hemma en dag). 


Därefter började jag med morgon bestyren. Gjorde frukost. Klädde på mig. Sminkade mig. När allt var gjort var det dags för Idas första lur för dagen. När hon precis somnat började det röra på sig inne i sovrummet. Killarna tog sovmorgon och sov till halv nio. Tänk om man fick det någon dag.?


Dagen började då på riktigt... Gjorde frukost åt dem. Kokade ägg och hade mig. Men Elias åt BARA tre yoghurtar (ja ni vet sådan man köper i fyr pack). Sen var han mätt och inte ville ha sitt ägg. Förstårligt! Sen blev det innelek. Grå och trist dag. Vi poade på med lite allt möjligt. Sedan blev det hemmagjord pizza till lunch. På en måndag? Ja! Tänkte sen att Elias skulle gå och vila och förhoppningsvis somna. Men icke! Min chef ringde och störde mitt i allt. Jaja...


När vi gick upp frågade jag Elias om vi skulle hämta posten. Såg inne ifrån sovrumsfönstret att den kom. Och det ville han. Sen stannade vi ute. Passade på medans Ida sov och Anders for på jobbet. Vi blev ute en stund - inge roligt väder att vara ute i. Brr! Lite innelek och sedan utelek igen, när solen tittade fram. Sen var det dags att gå i och äta middag. Elias åt spagetti och köttfärssås. Och lite pizza. När maten var intagen dog han i soffan eller ja nästan. Trött kille som vägrade sova middag. Tog av honom kläderna och precis då verkade det som att han kom in i andra andningen. Suck! Jag som hade tänt ett litet hopp om att få en tidig kväll. 


Tycker ändå att jag lyckades rätt bra med att få barnen i säng. Stoppade Elias i säng med datorn och film medans jag nattade Ida. Vilket i och för sig inte var jättelyckat. Men tror ni Elias vill vara uppe själv - nej. Han gjorde några vändor precis i de ögonblick Ida kommit till ro. Men tillslut fick jag min lilla flicka att blunda. Hurra! Sen var det Elias tur... Men inte skulle han sova. Försökte på alla sätt och vis. Men ville få honom i säng så att han inte är allt för trött när klockan ringer och det är dags för dagis imorgon. Gick hur bra som helst bara jag fick honom i sängen. Somnade på de första minutrarna av Alfons avsnittet vi kollade på. Trött kille!!! 


Så nu är det äntligen lite mamma tid. Som jag längtat. Inte lätt att ha två stycken som går före en själv jämnt. Just idag hade jag gjort vad som helst för att få kura i min ensamhet. I början av dagen gick allt bra. Ja som jag berättade förr, närmare bestämt i fredags, då fick jag nå konstiga utslag. Som vi tror är nässelutslag. Illröda saker som kliar av bara den. Men som ibland går till normal hudfärg och är då inget större problem. Inte nog med det... Inatt när jag gick upp för att göra mat till Ida märkte jag att jag hade ont bakom örat. Tänkte inte så mycket på de då utan antog att jag sovit på örhänget och fått ont av det. Hade jag sån tur - nej. Sa till Anders någon gång mitt på dagen att jag hade ont. Men att jag inte stördes så mycket av det. Ju längre dagen har gått har jag fått ondare och svällt upp allt mer. Det har mer mer och mer kännts konstigt i örat. Funderar om det är öroninflamation. Men är absolut inte säker - har aldrig haft det tror jag. hur som haver är det inte skönt för fem öre och är det lika imorgon blir det till att besöka hälsocentralen. Dessutom som lite grädde på moset har jag nog haft feber i eftermiddag. Så just nu njuter jag verkligen av att vara just ensam...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards